söndag, januari 21, 2018

Söndagssvep, 21 januari 2018



God morgon söndag!


Det här kan vara den snyggaste cykelhjälmen jag sett!


En klänning man får vårkänslor av, hos &Other Stories.


Så sött till de allra minsta, från Zara.


Fiffig förvaring till örhängen.


Härligt sovrum i det här hemmet, jag gillar verkligen sängborden!


Har ni inte sett Outlander rekommenderar jag att ni gör det! Det bästa jag sett på länge, tack, Jenny, för tipset!


Hur chic är inte Victoria Beckham!




Härlig tallrik med yoghurt, råris, avokado och ägg!


Tacos är alltid en bra idé! Den här varianten med cajunkryddad fisk och blodapelsin-slaw ska jag testa!


Den här rostade blomkålssoppan ska vara immunboostande, det kan behövas nu när vabbruari snart kommer!




Några tips på hur man kan uppdatera garderoben till våren. Malin Persson tipsar om hemmagjort läppskrubb, det behöver mina läppar i den här vintern! Kintsugi är den japanska konsten att laga trasigt porslin. Inför valet i höst försöker Power to Parents ge en röst till barn mellan 0-6 år. Tänkvärt. Kan man leva utan plast? Ha en fin dag!

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Hjälmen är verkligen fin, men det ser ut som en moppehjälm?

Det där sovrummet, snyggt. Jag funderar just på att byta färgskala till blåvitt i sovrummet.

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - ja, det kanske den gör! Men den är tänkt till cykel. Blåvitt är ju alltid fint i sovrum!

Ullis sa...

Förvaringen till örhängen verkar fiffig. Fisktacos låter supergott och blomkålssoppan låret bra nu i vinter.

Annika sa...

Vackert! Alltid.
Klänningen från and other stories skulle se astöntig ut på mig, men säkert finns det ngn som passar i den!
Örhängena i den lilla boken är ju sååååå smart!!
Blomkålssoppan ska jag genast klicka mig in på. MUMS!!
Sovrummet, så mysigt.

Miss Marie sa...

Ullis - ja, man kan behöva hjälp i förkylningsträsket!

Annika - haha, ja, det krävs någon speciell för att bära upp den! :)

En annan Jessica sa...

Jag saknar dina söndagssvep!!