onsdag, juli 18, 2007

Snygga smycken

Jag har aldrig köpt ett smycke till mig själv från Pilgrim, inte för att jag inte tycker de är snygga, det är bara det att de inte är klassiska nog att hålla mer än en säsong, och i och med att de är dyrare än andra trendiga smycken så tycker jag inte det är värt det. Snålt? Kanske.

Men det hindrar mig inte från att tycka att smyckena är fina och att de har lyckats väldigt bra med att fota höstkollektionen som, liksom vårkollektionen, modellas av Liv Tyler. Ett smycke som jag faktiskt skulle kunna tänka mig är halsbandet till höger; en jordglob där en del av vinsten går till Médecines Sans Frontières (Läkare Utan Gränser), jag tycker det är väldigt snyggt, och så gillar jag jordglobar.

Om man vill ha snygga smycken tycker jag man ska titta på svenska smyckesdesigners. Jag älskar Kum Kum, deras smycken har en väldigt internationell prägel som gör att de passar lika bra på en svensk, en indier eller en kvinna i New York. Me likey. Jag har lite blandade känslor gentemot Snö of Sweden, men mestadels tycker jag deras smycken är väldigt vackra, och faktiskt stilrena fastän det är en massa pärlor och stenar på dom. SOT och Silke gör också fina smycken.

Inga kommentarer: