söndag, augusti 12, 2007

Hantverksmani

Igår var vi en sväng i Järnboås på hantverksmarknaden Larsmäss. Den ligger underbart vackert vid en sjö, och det finns bara fint hantverk där, inget krimskrams. Jag tror vi alla hittade något som fick följa med hem, och om jag hade haft ett riktigt hem så skulle jag gärna ha inrett med saker från Larsmäss. Jag hittade bland annat en jättefin ljuskrona i smide och en vacker spegel, men i och med att jag har alla mina saker i kartonger just nu så känns det ju lite dumt att köpa ännu mer saker att stoppa i kartongerna. Mamma och pappa klagar lite på att ingen av deras tre döttrar bor hemma, men ändå har en hela massa saker i kartonger i deras hus! :) Men det är det som kallas familj va?


Jag hittade iallafall en liten silverring och så några söta servetthållare som ni ser på bilden. Alla pärlorna är i olika färger, så att alla gäster får varsin färg. Nu gäller det ju bara att hitta ett hus där jag kan ha ett bord stort nog att ha gäster runt. Tänkte inte på det... hej då!

1 kommentar:

Akira ♥ sa...

Dit ska vi åka varje år, eller hur sis? Handla handla och handla!! I år hittade vi en "hemlig" present oxå precis i våran smak!