söndag, september 30, 2007

Blood Diamond


En film som jag tycker alla ska se är Blood Diamond. Både Leondardo DiCaprio och Djimon Hounsou blev nominerade för en Oscar, och det förtjänade de verkligen. Filmen handlar om diamantindustrin i Sierra Leone, och hur barn utnyttjas som soldater. Den tar upp ett inbördeskrig som vi aldrig fått se på film förut, och som vi aldrig sett särskilt mycket av på nyheterna heller. Blood Diamond borde vara något som alla borde se, liksom Schindler's List. Inga filmer som ger en god nattsömn, utan som får dig att vrida och vända på dig i sängen och undra hur människor kan vara så onda.

4 kommentarer:

Sarah sa...

Jag håller med dig! En mycket gripande och stark film!

Stina sa...

Hej vännen! Kul att du tittade in till mig. Jo, vet du. Jag har en varmvattenflaska också. Det är en stickad påse på utsidan. Den finns hos Lyck-Annas.:-) Den har jag också med mig. Fast jag gillar lite mer hett. Hihi...Kram Stina

Akira ♥ sa...

Jaaa den är jätte bra den filmen. Riktigt läskig!

Tiger sa...

Mmm, såg den för bra längesen nu, tror till och med att jag bloggade om den? Men hur som helst, den e störtbra! Stark som tusan. Leo är dessutom otrolig i den!