måndag, oktober 01, 2007

Rendition



Jag är all about feel good movies. Det ska mycket till för att jag ska gilla krigsfilmer, filmer som baserats på riktiga händelser och så vidare, men det finns såklart undantag. Om jag vill se något om krig och liknande så tittar jag hellre på nyheterna eller dokumentärer. Jag är därför lite kluven inför filmen Rendition, som påminner oss om vad som händer i Guantanamo. Både Reese Witherspoon och Meryl Streep är med i filmen och deras filmer brukar jag gilla så det lovar ju gott, liksom att Jake Gyllenhaal är med. Den har premiär snart i USA och i mitten av november ska den ha premiär i Sverige.


I början av februari ska jag iallafall hålla utsikt efter
The Jane Austen Book Club. Den är jag säker på att jag kommer att gilla! He looks at me like he's the spoon and I'm the dish of ice cream. Jag är redan fast! :)

Inga kommentarer: