torsdag, november 01, 2007

Kanderat var det här!

Kanderade Äpplen är nästan något mytomspunnet för mig. Jag tror att Kajsa Kavat sålde sådana när hon hjälpte mormor, men jag kan ha fel? Iallafall så är det något sagolikt över det (påminner lite om Snövits äpple om inte annat) och eftersom de inte är så vanliga därhemma, så blev jag glad när jag hittade kanderade äpplen i affären idag! Kanderingen runt äpplet är väldigt söt och verkligen stenhård, jag har ännu inte kommit igenom den och vi får se om jag inte ger upp snart. Det kan till och med bli för sött för en sötnos som jag! ;)

4 kommentarer:

Tiger sa...

Du har helt rätt angående kajsa kavat! Det är vackert med kanderade äpplen men som sagt, sööött...

Ha ett underbart bröllop! KRAM, love u!

Desiree sa...

Det är ju väldigt fina kanderade äpplen men tyvärr är de mycket opraktiska att äta och inte så där jättegoda egentligen. De liksom ser bättre ut till utseendet än vad de är att äta.

Miss Marie sa...

jag haller med, de ar verkligen vackra att se pa, jag alskar den roda fargen, men jag tror jag haller mig fran att ata dom... kan nog forstora de finaste tander! :)

Akira ♥ sa...

sötnos där!