torsdag, januari 03, 2008

Glasögonorm

I oktober skrev jag om glasögon och att jag behövde nya. Innan jul gick jag så till optikern och han bekräftade ju att jag verkligen behövde starkare glasögon. Eftersom jag har haft mina gamla glasögon i 5 år så är det dags att införskaffa nya bågar också, och det är alltid lika svårt! Eftersom jag nu har haft glasögon utan bågar så vill jag nu ha lite mer markerade bågar, men ändå ganska neutrala, fattar ni? Kruxet med alla bågar är att det ska vara bling-bling på varenda skalm. Jag använder mycket smycken, och mycket olika smycken, så då vill jag ju inte bli låst till guldsmycken bara för att jag har Dolce & Gabbana-bågar med guldlogo och strass på sidan (plus att jag tycker det är otroligt fult!). Sure, jag fattar att folk vill att det ska synas om de har D&G, Versace eller Dior på bågorna, men nån måtta får det väl ändå vara? Bling bling och strass på glasögon går bort för mig!

Så... mitt urval är inte särskilt stort. Jag har haft 9 par hemma över jul och nyår, och jag trodde nästan jag hade bestämt mig, men idag visade jag glasögonen för mormor på sjukhuset och hon skrek NÄÄEE när jag tog på mig de utvalda... så jag antar att det är ett dåligt tecken? =) Det blev en tur till optikern igen för att pröva fler glasögon, men jag har ännu inte bestämt mig! Jag brukar inte vara så velig med mina glasögon, men tidigare gånger har jag haft en magkänsla på några glasögon direkt, och det har jag inte haft denna gång. Jag får nog titta en sväng hos en annan optiker innan jag bestämmer mig, för nån gång måste jag ju göra det!

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag rostar pa dior! superfina. puss, love you

Miss Marie sa...

såg du att jag har samma stenhårda min på varje kort? jag är superkoncentrerad! ;)

Scrapsystrar sa...

Köpte också nya glasögon för ett år sedan och trodde att jag valt noga, men inser nu i efterhand att jag ser ut som en tant i dom. Usch och fy, dyra var de och knappt använda! Så jag förstår att du verkligen vill hitta rätt, för det är ju inte billigt med glasögon.
Jag tycker att Boss och de nedanför är jättesnygga.:-)
Lycka till!
//Katarina

Anonym sa...

haha, jag tankte fraga hur tusan du lyckades :)

Miss Marie sa...

katarina - ja, det är ju en superstor grej! o man vill ju se bra ut i dom eftersom folk ska se mig i dom! jag använder mina glasögon ganska mycket, så de bara måste bli bra! därför jag är så ruskigt petig... =)

tiger - som sagt, det krävs stor koncentration! ;)

Desiree sa...

Det var inte lätt för jag tycker då såg riktigt fin ut i alla. Men kanske tycker jag ändå att Channels är lite extra snygga på dig. Du har verkligen jättefina gröna ögon.

Ninnie sa...

Nej, det är inte lätt att hitta glasögon som man vill ha. Eller, jo det är det, men problemet är väl att de ska passa till "allt" och helst vara lika snygga i några år, för det är ju inte speciellt billigt att köpa glasögon. Jag köpte nya för 2 år sen, var jättenöjd med dem då, är helt trött på dem nu...Tur att jag mest använder linser!
Jag tycker de två översta var finast, Dior eller Boss. Fast du är fin i allihop...