onsdag, januari 16, 2008

Jeezes!

Ibland vet jag inte varför vissa håller på med musik, karaoke anyone? EMD (alltså några småkids som har varit med i svenska Idol) har spelat in en cover på Bryan Adams, Sting och Rod Stewarts låt All for Love. Inte bara har de helt koperierat låten, de har även rakt av kopierat videon. Eehh... what's the point? Grejen med covers är ju att man gillar en låt och sen försöker göra något annorlunda med den (tänk till exempel Mandy Moores version av Umbrella eller Ace of Base med Don't turn Around) man gör ju inte bara en karaokeversion, för då kan man ju lika gärna lyssna på orginalet, eller hur? Vad väljer man; fjuniga popkillar med för mycket fejkbränna eller sexigt raspiga män? Jag hoppas att de flesta som gillar EMDs version är fjortisar som inte hört orginalet, för det var ju 1993 den kom ut och det är ju faktiskt ett tag sen... hmm. Men ni andra har ingen ursäkt att gilla EMDs version, sådetså!

(Nej, Pernilla, inte ens du får gilla det här!) =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha! jo de får jag faktiskt =)
/Pernilla

Anonym sa...

*ryser* jag håller helt och hållet med dig Marie!!

Miss Marie sa...

nämen, pernilla... ja, jag antar att jag inte ska vara förvånad...!

Anonym sa...

jag som har röstat 10 000 gånger tre dagar i rad på Rix topp sex klockan sex! De har toppat listan tre dagar i rad. Rix´s lyssnare kan väl inte ha fel, eller...

(Gillar orginalet bäst, bra film för övrigt när den kom!)

// Ingela

Jes/Vita villa vila sa...

Ha ha ha :)

Måste erkänna att jag tycker båda versionerna är rätt kass faktiskt, men håller med dig om att meningen med en cover bör väl vara att man gör något nytt - helt klart!

Önskar dig en toppenfin dag! Stor kram Jes