onsdag, februari 13, 2008

Stalker

Ok, jag tror att jag blir stalkad.

Jag träffade en fransyska på kursen på Örebro universitet, vi lade till varandra på MSN (fransmännen vet ännu inte vad Facebook är för något) och nu blir jag stalkad. Varenda gång jag signar in så undrar hon hur jag mår, vad jag gör och så vidare. Och grejen är att hon fortfarande inte fattar att jag inte längre är i Örebro, utan hon tycker vi ska gå och fika eller laga mat i hennes korridor. Och hon berättar i detalj om hennes kärleksproblem med sin nyblivna svenska pojkvän, och, ärligt talat, I don't want to know. Je ne... äh, skit samma. Jag vill inte veta.

Men... jag vill ju inte vara otrevlig mot henne, eftersom jag har tänkt att fråga henne om hjälp (utnyttja henne) på min kurs i franska i höst. Så jag måste stå ut med att bli stalkad i ett halvår till. Phew.

3 kommentarer:

Desiree sa...

Låter jobbigt. Hon verkar tro att du är hennes nya bästis.

Miss Marie sa...

desiree - ja, lite jobbigt är det! men jag förstår ju att hon egentligen inte vill nåt ont! :)

Anonym sa...

Hehe good luck! /sis