söndag, mars 23, 2008

Påsk i Sälen

Mitt i all tentastress kom ju påsk och jag hade råkat boka in en helg i Sälen med familjen! Väldigt skönt att få rensa tankarna ett tag, men lite stressigt nu, tyvärr.

En dag var det snöigt, kallt och blåsigt, men resterande dagar var soliga och kalla! Termometern sjönk ner till -20 under nätterna för att sen hålla sig runt -10 under dagarna. Det krävdes två par långkalsonger under termobyxorna igår!

Det var första gången på slalomskidor för Engelsmannen, och han klarade det med bravur! Inga brutna ben någonstans, några turer i en röd backe sista dagen och sen obligatorisk after ski. Jag behöver väl knappast säga att han är hooked på skidor nu, och han var en riktig naturbegåvning så jag är så stolt över honom! =) Han har redan börjat räkna ner dagarna till nästa gång!

Lill-Soffan fick åka pulka och älskade det! Fast snö var väldigt vitt, kallt och lite konstigt, jag tror att hon kommer att uppskatta det mer nästa år!

Det var väldigt skönt med några dagar i kyla och snö, men nu ska det bli skönt att våren kommer. Och den kan komma väldigt snart, thank you very much! Jag är lite avundsjuk på min kompis som ska åka till Thailand om en vecka... sol och värme! Burr är det här!

Hoppas ni alla haft en fin påsk!

7 kommentarer:

Desiree sa...

Verkar som ni hade det riktigt härligt även om det var kallt. Kul att det gick bra för engelsmannen på skidor för första gången och att han tyckte det var kul och fick mersmak.

Scrapsystrar sa...

Åh, vad mysigt det ser ut! Jobbigt med tentastress, men då är väl en härlig resa precis vad som behövs för att stressa av??;-)
Ha det bra!
//Katarina

Ninnie sa...

Verkar ha varit en riktigt härlig påskhelg!
Lycka till med det fortsatta pluggandet nu.

Anonym sa...

Det var underbart med lite kyla och snö, för det har vi sett alldeles för lite av denna vinter. Men som du skriver ska det bli skönt med vår!! (Trots att det just nu är -3 och snöar utanför mitt fönster i Örebro.) /Akira

Miss Marie sa...

akira - det har snöat i lkpg också.. bläää!

Annika sa...

MYSIGT!! Och vad kul att engelsmannen gillade slalom. Röd backe också...I am impressed!!

Anonym sa...

Thailand ska bli underbart! Hihi. :) Ska bara genomlida två tentor först, suck..