fredag, april 25, 2008

Bye Bye

Sista dagen i England idag. Usch och fy. Jag hatar sista dagen, for det ar alltid En Enda Lang Vantan. Hjartat som en sten i magen, och om inte det ar nog sa maste jag flyga ocksa. Jag avskyr att flyga. Sarskilt flyga sjalv, det ar sa langtrakigt. Och jag fattar faktiskt inte varfor man ska checka in tva timmar innan man flyget avgar. Nar jag aker buss eller tag sa dyker man bara upp en kvart innan, hamtar biljetten, gar ombord och sa ar man ivag. Enkelt.
Nar man flyger ar det vantan pa att checka in, incheckning, vantan pa att ga igenom sakerhetskontroll, striptease vid sakerhetskontroll eftersom man maste ta av sig skor och skarp and god knows what och sen vaaaantan. Det ar sa fruktansvart langtrakigt pa flygplatser. Okej om man ar pa nagon stor flashig flygplats som Kastrup, som faktiskt ar ganska mysig, men en liten skitflygplats nanstans? Nej tack. Jag forstar faktiskt inte varfor jag inte kan komma dit en halvtimme innan, lasta in min vaska pa planet och sen ga ombord! Tank vad livet skulle vara enklare da.

2 kommentarer:

Annika sa...

Sista dagen är alltid vidrig. Sista dagen borde inte få finnas. Man går som i ett vacuum...
USCH och fy.
Hoppas att din resa hem bara går fint, och att du och engelsmannen snart får träffas igen!

Anonym sa...

Tänker på dig hur jobbigt du måste ha det alla de där "sista dagarna" som ni så ofta upplever. Tycker att ni är starka som orkar! Ha en trevlig resa! Akira