tisdag, maj 20, 2008

Absolut Vodka?

Deras son får inte heta Pripps, och självklart slår Aftonbladet upp det som en stor nyhet. För det är ju väldigt konstigt att man inte får döpa en unge till Pripps. Eller inte. Skatteverket säger i sitt avslag att man inte får döpa barn efter varumärken eller till namn som kan ge obehag för den som skall bära det. Det roligaste är när de säger; – Jag har hört om barn som heter Lingon. Det är konstigt att det går bra, men inte Pripps. Förstår ni vad varumärke är för något? Att förbjuda Lingon är som att förbjuda att folk kan heta Björn, eller Sten. Eller Tall för en delen, fast det vet jag ingen som heter.

Jag antar att det här skrinnlägger mina planer på att döpa min framtida son till Absolut Vodka?

7 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, det skulle vara kul det :P

Anonym sa...

Vet inte hur jag hamnat här men har fastnat! ( kan vara från tigers sida)
Ang namn, vet ett par i sundsvall som döpte sin dotter till sexy! Dock som ett mellan namn, tycker inte att det är ok.
Fin blogg!
Hanna

Ulrika sa...

Men du kanske kan lägga till något till absolut vodka..........ngt som har med naturen å göra eftersom lingon, björn, sten verkar fungera............öhh tänker vidare............

Absolut Vodka Razz ( hallon)¨

Jaaaaaa dina planer kan skrida vidare! YIIIPPPIIEEEE

Miss Marie sa...

lollo - ja, och förkortningen skulle bli AV :D

hanna - kul att du hittat hit! sexy låter ju inte helt okej, är förvånad att skatteverket godkände det! ger ju ett visst obehag att en bebis kopplas ihop med sexighet... blää.

ulrika - Jag skulle ju kunna försöka med Aboslut Sten Vodka och se vad dom säger... =)

Anonym sa...

Haha vilka roliga namnförslag. Tack för alla tips;) Hur låter Absolut Sexy Vodka?? Hehe... Akira

Annika sa...

Du är rolig :-))
Förstår inte riktigt hur man kommer på ideen att döpa sin älskade son till Pripps, men det är en annan femma...
Och att döpa sin dotter till sexy är ju helt flängt i mina öron. Hur tänker man som förälder då??? Fattar inte att DET kunde bli godkänt. Det är inte OK att döpa till Pripps, men Sexy går bra...Pleeeasseee....

Anonym sa...

Det finns 1 krake som bär namnet Bög, inte som tilltalsnamn dock! och 2 tjej med tilltalsnamnet Anus! 1 karl med tilltalsnamnet Mens! Men Pripps kan man inte heta... Hmm! Akira