lördag, juni 28, 2008

Glassigt

Godaste glassen i världen, eller åtminstone i Sverige, tror jag finns på Go' Glass i Hjortkvarn, cirka fem mil söder om Örebro mot Norrköping/Linköping. Det är egengjord italiensk glass (hur den kan vara italiensk när den är gjord i Svedala beats me, men iallafall) och det finns en hel massa gottiga smaker. Här ovan är det hasselnöt, körsbär och jordgubb.
Här hasselnöt, körsbär och päron.

Och så slutligen min våffla med choklad, melon och den allra godaste; glass med limesmak. Det kanske inte låter så gott men det är rent himmelskt. Sött, kallt, syrligt i en härlig blandning. Om ni har vägarna förbi ska ni stanna till, och mitt tips är att åtminstone smaka limeglassen lite. Om jag inte redan har varit där och ätit upp allt, förstås... =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Chill blogg! :) Kan hända att jag kikar in nån mer gång :P

Ha det gött!!
/Jossan

Anonym sa...

Denna italienska glass finnsäven i Aksersund!!

Desiree sa...

Både låter och ser smaskens ut.

Miss Marie sa...

josefine - du är välkommen tillbaka! =)

a- justja, glömde det!

desiree - den är riktigt smaskig! =)

Anonym sa...

Mmm.. kan bara hålla med. Åt där förra sommaren med dig, Vickan & engelsmannen. LOVELY! :)