tisdag, juni 03, 2008

Status Quo

Idag fick jag hämta hem min förlovningsring igen, fortfarande trasig, men nu sitter den på mitt finger iallafall. Guldsmeden/juveleraren kunde inte säga hur det hade gått till, förutom att det var väldigt ovanligt och hon hade inte sett en så trasig diamant förut. Nu låter det som om den är i tusen bitar, det är den inte, men för en diamant som ses som det hårdaste materialet i världen är även en liten spricka stor. En teori de hade var att den hade varit skadad från början (vilket jag också tror) men de kunde inte säga säkert. Nähä, skit i det då. Så nu är papprena på väg till försäkringsbolaget så får vi se vad de säger och hur mycket de vill betala ut. Amen.

P.S. Någon som vill köpa en jättesnygg, oanvänd DKNY-klocka? Let me know isåfall.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var inte klockan snygg?/ullis

Miss Marie sa...

jo, den är jättefin men tyvärr lite för liten för mig! :(

Anonym sa...

va synd... Akira

Desiree sa...

Fasiken vad tråkigt. Jag hoppas att det går bra med försäkringsbolaget och att du får reparationen betald eller ersättning så att du kan köpa en ny ring. Jag råkade ut för att tappa en diamant i en ring jag fått av min farmor. Jag skickade in mina papper till försäkringsbolaget men det hela drog ut så på tiden att (några månader) så vi hann flytta hit till USA och sedan dess har jag inte tagit tag i det hela. Jag önskar dig lycka till och hoppas att det går både smidigare och snabbare för dig med ditt försäkringsbolag. Supertrist. Jag förstår att du är ledsen över ringen.

Anonym sa...

Kan du inte byta ut armbandet på klockan då? Den är ju supersnygg! // Ingela