söndag, augusti 24, 2008

Rosa cykel

Jag letar cykel. Begagnad eller ny är frågan. En kompis har en teori om att nya cyklar blir stulna mindre, eftersom de flesta som stjäl cyklar gör det på fyllan och då är mer benägen på att ta en äldre cykel. Jag är benägen att hålla med henne, men vill samtidigt inte riktigt prova hennes tes. Om det nu visar sig att hon har fel och någon stjäl min nya cykel, så kommer jag bli riktigt förbannad, för då skulle jag lika gärna kunnat ha köpt en skrotcykel att ha i tre veckor tills den blir stulen igen. Det är typ så lång tid det brukar ta för cyklarna att bli stulna.

Hursomhelst, drömmen är den rosa cykel från Kronan. Om nån skulle ge sig på att sno den så skulle jag iallafall känna igen den när den kommer cyklandes!

5 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Vilken söt! Men efter Js flerfaldigt stulna cykel i London håller med de som tycker att det är säkrare med en begagnad.

Annika sa...

USCH vad trist det är med stulna cyklar. Gillar iallafall kronans cykel skarpt. Skulle gärna ha en sådan här i US.

Anonym sa...

Eller så skaffar du en rackarns tung postcykel. Min har aldrig blivit stulen!

Den rosa va tokfin!

Anonym sa...

Men vann du ingen kalles kaviar cykel. Vi som mumsat i oss så mkt kalle för din skull. Jag hade gärna sett dig cykla runt med kalle-cykel o kalle-hjälm :D

Miss Marie sa...

lisa - jag håller nog med dig, men det blir nog ändå en ny för mig...

annika - cyklar folk mkt i usa? en rosa cykel vore ju nåt där! :D

tiger - hmm, tung cykel? är inte det jobbigt i uppförsbacken?

akira - nej, ingen kalles kaviarcykel än! :(