söndag, januari 04, 2009

Gult

Jag gillar verkligen gult. Det är en färg att bli glad över! Och nu verkar det vara trendigt med gult på bröllop också, och det förstår jag, gult och vitt är väldigt fräscht ihop! Och så är ju gult en väldigt glad färg! Här ovan är det tärnorna som klätts i limegult, snyggt!Och ett fång med gula blommor blir man ju glad av direkt! Som att bära runt på en bukett med solsken!Och så kan man fortsätta det gula temat på dukningen, med gula blommor och gula dekorationer.Här har man mixat gult med lila och det är ju väldigt snyggt. Jag gillar fågeln skarpt!I den här buketten har de såna där små gula prickblommor som smular av sig nåt fruktansvärt! Hoppas inte bruden fick gula fläckar på klänningen.... Men fint är det!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fresia tror jag blommorna heter, de gula som är som små bollar.. Så fort min pappa ser en gul blomma så säger han att det är en fresia, haha.. Mest för att driva med mamma, tror det är ngn hemlig kod eller nåt. De blommorna fanns nämligen på Gran Canaria på deras förlovningsresa... :)

Miss Marie sa...

Iccan - fresia kan det nog vara, låter bekant! va gulligt att din pappa kommer ihåg att de var gula iaf! :)

Anonym sa...

Kom hem och berättade för mamma och pappa - de skrattade åt mig, snyft. Mimosa är det jag menade!!!

Anonym sa...

Hehe ja det är inte lätt med blomnamn. Men marie, nu har jag en åsikt om färg... jag vill inte ha en gul klänning. Gult är inte fint! Men en i lime kan jag tänka mig:D

Miss Marie sa...

iccan - aj då, men även den bästa kan ha fel ibland... :D mimosa eller fresia låter ju nästan likadant... :D

akira - vem var det som bara för nån dag sen sa att det var mitt bröllop o jag fick bestämma allt? ;)

Anonym sa...

jaja vi kör på gult då;)