lördag, januari 03, 2009

Förvirrande

Jag är svenska i ett land där de pratar tyska, jag pratar engelska med min fästman och jag försöker skriva en uppsats på franska. Inte konstigt att man blir förvirrad ibland! Att skriva franskan går bra, men släpp mig inte lös i affärer, för då blir det en hiskelig blandning mellan engelska, franska och den lilla tyska jag kan! Très confusing.

Idag lyckades jag iallafall köpa en ananas och blaubär på marknaden, det är tur att tyskan och svenskan liknar varandra, det blir lite enklare då! Och jag är glad att jag hade med mig stora väskan så frukten fick plats där i! :)

Det är kallt i München. Nu är det -5 och i morse var det -7, då gäller både mössa, vantar och halsduk! Vi tog en sväng ner till centrum och det verkar som hela Bayern hade tänkt samma sak som oss och ville gå på reashopping, så det var mycket folk överallt. Engelsmannen lyckades hitta mössa och halsduk på rean på
COS, och det är en affär som jag verkligen kan rekommendera! Det märks att det är en del av H&M, det ser man på designen, men det är ju lite mer kvalitetstänk på COS och bättre material. Engelsmannens mössa var i merinoull och halsduken i alpaca, så det var riktiga reafynd! Jag vet en syster med man som verkligen skulle gilla COS! :)

Nu är det FA-cup som gäller. Min (och Engelsmannens) gamla hemstad Preston tar emot Engelsmannens födelsestad Liverpool i Preston, och både jag och Engelsmannen är glada att vi inte är i Preston nu, för då skulle det vara ännu mer trafikstockning än det är i vanliga fall! Jag tror nog at Liverpool klarar av det, men en liten del av mig hejar på Preston iallafall! Come on, North End! :D Kvällen till ära ska vi äta hemgjorda fish & chips med färsk fisk, mums! Hoppas det blir gott!

2 kommentarer:

Tiger sa...

Fasen vad fin du är!!!

Anonym sa...

Ja det är du verkligen syster yster!!