tisdag, februari 10, 2009

Anja

Jag tycker synd om Anja Pärson. Denna utomordentligt skickliga idrottskvinna som nu gjort "fiasko" i skid-VM. Stackarn. När jag gör bort mig, kuggar en tenta eller gör något allmänt dumt så behöver jag bara svara inför mina egna förväntningar och förhoppningar, och bara det kan vara nog så tungt! Men tillbaks till Anja, som när hon misslyckas, inte bara har misslyckats med sina egna förväntningar, utan även tränares, sponsorers och alla de som tittar på och hejar på henne. Det kan inte vara lätt. Och att sen att tidningar säger åt henne att åka hem... Nä, alltså. Ge tjejen ett break. Hon är så jäkla duktig men även de bästa måste någon gång få misslyckas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm hon är duktig, det ligger ett antal träningstimmar bakom hennes tävlingsåk! Måste kännas tungt för henne.