fredag, mars 27, 2009

Confessions

Blää, här snöar det och snöar och snöar. Hello, vädermänniskor, det är snart april! Snö är helt okej på vintern men nu är det vår, pleeeaase!

Iallafall. Vill någon pigga upp sig i vintermörkret så kan jag rekommendera Confessions of a Shopaholic. Okej, det är inget mästerverk, men för lite verklighetsflykt en mörk kväll så är den perfekt! Isla Fischer är perfekt i rollen shoppingtoka som stoppar huvudet i sanden. En viss kritik har framförts mot filmen att den kommer helt olägligt nu när det är "finanskris" i hela världen och att den uppmuntrar till onödiga shopping, men där håller jag verkligen inte med. Rebecca Blomwood visar ju exakt vad som händer när man överspenderar och lever på kredit, det funkar inte!

Men nu kollar ju inte jag på filmen för att få en moralisk tankeställare, det är en komedi för guds skull, utan jag njuter av alla kläder, fina färger och framförallt av Isla Fischer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

På nåt sett påminner denna bilden om dig:D En tjej med många funderingar och tankar som gärna har sin laptop framför sig. det fina långa håret och gärna en färgklick på kläderna :D (sen gillar du ju shopping) jaha då får man ta o kolla denna film då.

Sara sa...

Såg den i fredags och håller helt med dig; går inte till världshistorien men ändå helt okej! Filme är verkligen en färgfest och jag gillar skådisarna :)

Miss Marie sa...

Akira - ah, va söt du är! :)

Sara - visst är det en färgfest! får iallafall mig att vilja klä mig i rött och rosa! :)

Annika sa...

OK rulle kanske den var...Men böckerna var den inte lik alls. OCH jag gillade verkligen böckerna. men visst var den lite småkul sådär.
KUL med alla kläder såklart, och Isla F är alltid bra.