fredag, mars 27, 2009

Mer blommor

Jag gillar den här buketten. Somrig med en bra blandning av olika storlekar på blommorna. Fast färgerna är lite väl bleka för min smak!Den här buketten påminner mycket om den ovan men med lite mer färger. Gillar blandingen med olika sorters rosor. Kul att hålla sig till en sorts blommor, särskilt när det finns så många olika varianter.Härliga färger och så gillar jag spretet här, och så bygger ju buketten på en av mina favoritblommor, pion, så det kan ju inte bli fel!Här snackar vi färg! Men det här med bär i buketten gillar jag inte. Sure, det är snyggt, men hur kul är det när ett mosat bär hamnar på brudklänningen? Not nice. Jag kommer ihåg att jag såg en brudbukett med hallon för några år sedan, och jag undrade om någon någonsin skulle vilja ha en brudbukett med ett så kladdigt bär som hallon?! Nej, det är nog ingen bra idé i praktiken...Här kommer verkligen en färglös bukett, men här har de jobbat med fjädrar runt buketten, och då blir det ju genast lite mer glamouröst! Ingenting jag skulle vilja ha, men en riktigt bra idé!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här luktar det sommar!!! Det behövs nu när snön ligger tjock o vit på marken!! Riktigt fina buketter. Men håller med dig om att både fjädrar och bär går bort!

Desiree sa...

Jättefina och sommriga buketter. Min absoluta favorit får nog bli den sista med bara de stora pionerna. sååå vacker!

leopardia sa...

Jag tänker så här, att när de har bär och jox i så har de kanske behandlat dem lite så att inte olyckor sker så lätt... Men vad vet man... Jag tycker nog den med pioner och spret var finast jo :)

Anonym sa...

bridezilla

Miss Marie sa...

Akira - visst luktar det sommar! o nu har snön nästan smält bort igen! :)

Desiree - ja, pioner är riktigt fina!

Leopardia - det har de kanske! annars måste ju olyckor ske väldigt enkelt... inte så kul!

Anonym - tönt.

akira sa...

Till anonym, som tyvärr säkert inte läser detta men iaf, du behöver inte läsa om Maries bröllopsplaner om du inte vill. Vi som bryr oss och tycker om henne vill oxå gärna dela hennes tankar och fundringar kring bröllopet!!