torsdag, mars 19, 2009

Natasha

Jag blir verkligen illa berörd när jag läser att skådespelaren Natasha Richardson dött efter ett fall i en skidbacke. Det är så läskigt. Hon ramlade i en skidbacke när hon försökte lära sig åka skidor, bar inte hjälm, slog i huvudet men verkade sen vara okej. Efter en timme eller så klagade hon på huvudvärk och åkte till sjukhuset. Några dagar senare är hon död efter att ha fått en svår blödning i hjärnan i samband med fallet. Tänk så fort livet kan ta slut.

Och jag kan inte låta bli att tänka på scenen i Love Actually, där hennes make Liam Neeson spelar en man som nyss förlorat sin hustru i cancer. De har gjort ett collage med bilder till låten Bye bye Baby på henne begravning, och jag tycker alltid att den scenen är så sorgsen. Och nu tvingas Liam säga farväl till sin egen hustru alldeles för tidigt. Ibland imiterar livet filmens värld.

Ta hand om varandra, man vet aldrig när det tar slut.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Ja det är verkligen tragiskt och sorgligt. Hemskt! Men det gäller faktiskt att akta huvudet lär man sig. Det är nog klokt att ha hjälm då man åker skidor och skulle man slå i huvudet ska man nog åka in och få det kollat av läkare innan man bara avfärdar det hela och tycker att man är helt ok. Men väldigt hemskt och sorgligt.

Miss Marie sa...

desiree - visst är det hemskt! det gäller verkligen att ta vara på livet o skydda det man kan!

Annika sa...

Ja usch, och precis som du så pratde Peter och jag igår om Liam Neesons roll i Love Actually. Nu blir den sanning. Hur hemskt är det inte?
SÅ sorgligt är detta...

Mia sa...

Jag läste om det med och såg ett jättefint bildspel inne på people.com o tårarna kom ju direkt. Jag är sån och när man tänker på hennes barn. Usch.
Vem visste, det var så farligt att åka skidor!?