torsdag, mars 05, 2009

Män som hatar

Igår kväll var jag och såg Män som hatar kvinnor och den var riktigt bra! Gillar du boken så kommer du att gilla filmen, den är ganska trogen boken men allting finns såklart inte med i filmen, då skulle den blivit betydligt längre än de 2 timmar och 25 minuter som den är, och det är alldeles lagom långt! Läskig, rå och ganska brutal är den, och eftersom jag inte kom ihåg hur boken slutade så hoppade jag högt ibland! Ja, jag är ganska så animerad när jag tittar på film... :) Noomi Rapace är sjukt bra som Lisbeth Salander. Alla andra står i hennes skugga i filmen!

3 kommentarer:

Mia sa...

Nej de hade ju klippt en del men det kommer visas i serien som SVT ska visa i jul.
Håller med dig om Rapace, sjukt duktig.

Kram Mia

Miss Marie sa...

Mia - ja, jag ser fram emot att få se resten, men tycker absolut att den är riktigt bra som den är! Kanske kan bli bättre?! :)

Ninnie sa...

Det låter ju bra, jag hoppas komma iväg och se den här filmen på bio!