torsdag, april 23, 2009

Floristen

Igår provade jag på mitt drömyrke- florist! Njae, så proffsigt var det inte, men jag provband en bukett iallafall! Jag har ju tänkt att binda min egen brudbukett och det var faktiskt riktigt lätt att binda. Nu la jag ju inte ner alls mycket tid på den här buketten, och de här blommorna och färgerna ska jag inte ha i den buketten, men man tager vad man haver. Jag hade också för lite floratejp för ändamålet så den blev inte lika bra tejpad som den borde blivit, men men! Överlag blev jag riktigt nöjd!

7 kommentarer:

akira sa...

Ååå va kul! jag vill oxå binda blommor. det yrket kanske man skulle satsa på ;) jätte fin bukett!!

Miss Marie sa...

akira - det tycker jag du ska göra! är aldrig försent! :)

Annika sa...

Jättefin bukett du har bundit!
Florist vore ett kul yrke, det håller jag med om!
Förstår att det inte var helt lätt att binda din fina bukett.

Tiger sa...

Florist var mitt drömyrke när jag var liten. Jag sålde blommor i kvarteret och hade min första prao hos en florist. Jag vette fan varför jag ville det, jag är ju helt hopplös med växter och idag har jag ju inte ens en enda krukväxt här hemma. Förutom mina små tomatbäbisar då!

Desiree sa...

Jättefint! Toppen att faktiskt öva en del innan så att du vet hur du ska göra till stora dagen och har koll på vilka matrial du ska göra för att få den att sitta som du vill.

Miss Marie sa...

Annika- visst vore det kul? :) Det var faktiskt inte så svårt att binda, bara jag hade haft mer floratejp skulle det ha blivit bättre! :)

Tiger - haha! tomatbäbisar måste ha mycket kärlek vettu!

Desiree - Ja, jag hittade de här blommorna billigt o hade lite floratejp, så då var det bara att köra!

Västmanländskan sa...

Jättesöt bukett. Har också gått en sådan kurs och band sedan min brudbukett och två vänners. Det är superroligt!