onsdag, april 15, 2009

Lantligt

Min dröm om ett stort lantkök lever vidare. Mitt kök i Linköping kan knappast kallas kök och köket i München skulle kunna finnas med i en uppslagsbok för ett äkta storstadskök. Ganska litet och inte särskilt välplanerat, för ni vet väl att man aldrig lagar mat själv när man bor i en storstad? Eller nåt sånt. Men en dag, en vacker dag, ska jag ha mitt lantkök. Och då ska den här fina burken stå i mitt kök och verkligen pryda sin plats som köksredskapshållare. Just nu ser den bara lite smått obekväm ut i köket i München, men jag antar att den vänjer sig snart. Som vi alla gör. Och visst är den fin? Alldeles rosa och fin och italiensk. Perfekt.

2 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Det är ju bra att samla på sig saker tills man har sitt stora lantkök! ;)

akira sa...

Fin burk!! Men det såg lite tomt ut i den.. Min burk är för full iat hehe