fredag, maj 15, 2009

I love Loppis

Jag älskar loppis. Känslan av att fynda. Och alla fina saker. Jag är väldigt svag för allt som är vackert. Som alla udda glasfat som man kan fynda för några kronor. Eller de vackra kaffekopparna för några tior. Think outside the box. Jag dricker inte kaffe, men i de här skulle jag kunna tänka mig att plantera små suckulenter, ha några lösa blommor eller varför inte ha i ljusmassa och veke och göra det snyggaste ljuset på gatan. Och de kupade champagneglasen. Som inte är de bästa att dricka champagne ur (bubblorna försvinner fortare) men som ger en känsla av dekadent 20-tal som är svår att motstå. 10 kronor glaset.Eller några andra glas som ni kan tänkas vilja ha...Och här kanske de flesta ser en väldigt sliten (och suddig!) gammal kökssoffa. Men tänk med några lager vit färg, eller kanske rosa, och sitt- och ryggkuddar med tyg från Designer's Guild. Trendig kökssoffa! Synd bara att jag inte har plats för den...Det här har inget med loppis att göra, utan Matthew Williamssons andra kollektion för H&M. Mycket färgglatt och det gillas här! Min favorit är den hör jättesöta klänning. Så fin!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Wow vilka fina champangeglas och tekopparna var också helt ljuvligt underbara. Vilka fynd du gör! Jättekul.

akira sa...

Oj va mkt fint! När ska vi åka dit??? Sen sen sen ska jag shoppa massor på LOPPIS!!! LOVE IT!!

Miss Marie sa...

Desiree - tyvärr köpte jag varken champagneglasen eller tekopparna, däremot en massa annat! :) Men jag ångrar mig angående champagneglasen....!

Akira - du får säga till så följer jag med! :)