onsdag, maj 13, 2009

The unexpected hurdles of travelling

Det ska inte vara lätt.

"Det" kan vara vad som helst; livet, kärleken, D-uppsats eller vad man nu väljer. Det är en väldigt användbar fras.

Just nu är "det" resande. Engelsmannen och jag brukar boka våra resor med ganska kort framförhållning. När jag märker att jag har några lugna dagar så bokar jag resan, Engelsmannen har lite mer framförhållning eftersom han måste meddela sitt arbete om han ska vara ledig, men i genomsnitt är vi ganska sena med att boka resa.

Engelsmannen klagar jämt på mig att jag är så sen att bestämma mig när jag ska resa. Han är övertygad om att man kan få bättre pris om man bokar tidigare. Pah! På tåg kanske det är så, men med flyg är det samma olika pris oavsett när man bokar. Och när man bokar tidigt så kan saker hända.

Engelsmannen bokade sin resa till Sverige över midsommar för några månader sedan. En kort och kompakt resa. För några veckor sedan började cimber air ringa intensivt. De hade ställt in resan så Engelsmannen får resa en dag senare. Inte mycket att göra åt.

Nu ringer de igen. Och meddelar att de har ställt in resan som Engelsmannen bokat för att kunna komma till vårt bröllop i Sverige. Ni vet, det underlättar ju om brudgummen är med under vigseln, jag är osäker på hur lagligt vårt giftermål skulle bli om brudgummen inte var med under vigseln? Det är iallafall inget jag vill undersöka.

Går det möjligtvis bra att resa en dag tidigare, undrar cimber air? Ja, det är ju inte direkt så att Engelsmannen har så myckt val? Man skola icke kunna flyga med flygplan som inte flyger.

Nu hoppas vi att det problemet är löst. Vi hoppas också att alla våra gäster lyckas komma till bröllopet och att inga av deras flyg blir inställt.

Ni förstår, det är det här jag asvkyr med att resa. Att man aldrig vet hur, när och om man ska kunna ta sig från punkt A till punkt B. Eller om man kanske måste stanna på punkt C, eller sova över på punkt D, eller helt enkelt stanna på punkt A.

Vem vet. Det ska inte vara lätt.

4 kommentarer:

akira sa...

Hehe j det där med priser och resor blir man inte klok på... kommer nästa inlägg handla om HUR och OM man kommer från skavsta???? Att gå därifrån blir lite lååångt...

Sara sa...

Andas lugnt, allt ordnar sig!

Desiree sa...

Oj oj det förstår jag verkligen att det ställer till det om inte brudgummen kan vara på plats på stora dagen. Hoppas att det löst sig. Det där med resor kan verkligen vara ett strul ibland.

Tiger sa...

Vi kör bil, så vi kommer iaf komma fram ;)