onsdag, oktober 07, 2009

Powerwalks

Ibland är jag så svensk att jag blir trött på mig själv. Som igår, när jag tog en promenad i Englischer Garten. Eftersom det är i början av oktober så måste det ju vara kallt, eller hur? Snacka om att jag svettades när jag gick i långbyxor och långärmat i 22-gradig värme. Jag kanske borde lära mig att anpassa mig lite istället? :)
När jag gick där i parken så funderade jag på de andra ställen där jag har promenerat. I Frankrike tränade jag och en kompis våra rumpmuskler i backarna upp och ned i Fourqueux, my gosh, där var det brant! I Linköping blev promenaderna runt Stångån, nästan som Englischer Garten men lite mindre! I Preston i England gick jag runt hamnen, i brist på bra promenadstråk. Hemma hos mina föräldrar blir det den vanliga rundan i skogen och ut på stora vägen. Och nu i München är det som sagt Englischer Garten som gäller. Undrar vilka promenadstråk det blir efter München? Det återstår att se!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer väl att bli något vackert ställe,tror jag:)ullis

Annika sa...

HAHA. I know the feeling. ALL too well!
Jag blev nästan förbannad när jag gick ut i morse vid 7 och upptäckte att det redan då var 21 grader varmt. Bring on the cold, liksom :-)
Fast här är det bara en tidsfråga, kanske hos er också?

Miss Marie sa...

Ullis - det hoppas jag!

Annika - Precis! Nu är det 26 grader! För mig känns det helt främmande att dra på mig shorts i oktober! :) Men det är bara en tidsfråga innan det kalla kommer...