fredag, januari 15, 2010

Fredagstema: Drömrum

Dagens fredagstema från Sparkling är drömrum!

I inlägget nedan kan ni läsa om mitt drömkök, men om det skulle vara ett rum som jag skulle vilja ha framtiden så skulle det vara en veranda/porch/uterum/vinterträdgård eller vad man nu vill kalla det. Jag tycker att det är så mysigt just med att ha ett utrymme som är mellan inne och ute.

I amerikanska södern har de porches runt huset och det tycker jag ser så mysigt ut. De kan i och för sig använda dom nästan året runt vilket inte riktigt är fallet i Sverige, men jag skulle gärna vilja ha en porch runt hela huset och kanske en del inglasad, för de kallare kvällarna. På min porch skulle jag ha några sköna möbler, helst inte några särskilda "utemöbler", ni vet de som står i vartenda uterum i Sverige? Jag tycker nämligen att de är lite fula, om inte mycket. Nej, då föredrar jag "riktiga" möler! Och såklart en gungstol. Jag älskar gungstolar och jag skulle vilja ha åtminstone en på min amerikanska porch i Sverige! :)

9 kommentarer:

Nilla sa...

Vilken bra idé, fint inlägg! Bilden nere till höger med gungsoffan ser extra tilltalande ut! Havsutsikten :-) Jag gillar också när gränsen mellan inne och ute suddas bort. Det får ju vara sommar då förstås, så att det är ungefär samma temperatur. Ha en fin helg.

Miss Marie sa...

Nilla - ja, jag tror det funkar bäst på sommaren! :) Hoppas du också får en bra helg!

Annika sa...

Men gud så skönt det där ser ut!! Väldigt amerikanskt :-)

Miss Marie sa...

Annika - väldigt amerikanskt! :) Jag har väl blivit inspirerad av filmer, kan jag tänka mig...!

Annika sa...

I am with you!!
All over the line.
Vi gillar liknande kök och liknande stil...
Visst är det lätt att inspireras av filmer!!
Ha en fin helg!!

Miss Marie sa...

Annika - filmer är stoooor inspiration!
Detsamma!

Desiree sa...

Jaaa det skulle jag också vilja ha så himla gärna. Hade inte varit fel att sitta där på en gungstol eller hängsoffa. Mmm kanske skulle man kunna få till något porchlikande även om man bor i Sverige någon dag i framtiden.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det tycker jag inte är alltför mycket att be om! ;)

Anna, Fair and True sa...

En sån veranda skulle jag också vilja ha!