tisdag, januari 19, 2010

Sunrise

När vi gifte oss fick vi cocktailglass av en bartendande kompis och hennes dj-ande pojkvän. Inte nog med det, vi fick även en egenhändigt ihopkomponerad drinkreceptbok och en skiva att lyssna på medan vi njöt av drinkarna. Riktigt lyxigt!

Vi har hittat några favoriter ur boken och hållit oss till dom, men så i helgen bestämde vi oss för att vara lite äventyrliga och prova på nya drinkar. Vi provade Miss Marie's Margaritas som var riktigt god, salt och syrlig på samma gång, men vår nya favorit är Tequila Sunrise! Så god och överraskande enkel att göra. Vi kände oss som värsta proffsen när vi fick till dom här!

Är ni också sugna på en soluppgång? Jag tror inte Tiger misstycker om jag delar med mig av receptet...

4 cl ljus Tequila
Apelsinjuice
1-2 cl Grenadine
is

Fyll ett glas med is, häll över tequilan och fyll glaset med apelsinjuice. Häll försiktigt i grenadine i glaset. Klart! Helst ska man ha några såna här fancy små cocktailkörsbär också, men jag lovar, det gick bra utan också... :)

5 kommentarer:

akira sa...

Mmm mumma! Drinkarna på bilden ser verkligen jätte läckra ut!

Miss Marie sa...

Akira - dom var riktigt goda också!

Desiree sa...

Wow vilken fantastisk bild Marie! Man blir så sugen då man ser denna bild! Tack för receptet. Drinkar njuter jag av allt för sällan kanske något att köra då och då. Vilken kul och personlig persent med en drinkbok med olika låtar till att lyssna medans ni fixar drinkarna och sedan njuter av dem. Den här bilden borde du förstora upp och rama in. Verkligen en kanonbild.

Annika sa...

Ja, jag säger som Desiree: VILKEN BILD!! Helt fantastiskt BRA!!!
Jättebra present också!! SÅ personlig och så användbar.
TACK för receptet, det skall testas. Återigen; bilden är OTROLIG!!!

Miss Marie sa...

Desiree - det känns riktigt lyxigt med drinkar tycker jag! Och visst var presenten kul? Vi uppskattade verkligen en så personlig och kul present, det krävs ju lite eftertanke för att göra en sån. Och tack för berömmet... bakgrunden är vår diskbänk.... ;)

Annika - som sagt, bakgrunden var vår diskbänk, men tack för berömmet! Testa drinken, lätt och gott! :)