måndag, februari 15, 2010

Blommor en masse

Det är konstigt hur roligt två fotonördar kan ha med några blommor och bra ljus. Eller ja, en och en halv fotonörd. Jag gillar att ta kort men har inte tålamod att lära mig om F-nummer, ISO och allt vad det nu är. Eller, jag lär mig, men så glömmer jag bort. Guldfiskminne. Däremot är Engelsmannen riktigt nördig när det gäller foto. Han pillar och skruvar hej vilt på sin kamera, använder sin gigantiska blixt och jag vet inte vad. Men vi jobbar bra i team, jag har det artistiska ögat och han har den tekniska kunskapen. Det är det jag alltid säger, gift er med nån som kompletterar er! ;)

Och äntligen fick jag använda min vackra loppisvaser som jag köpte till bröllopet! De är som gjorda för rosor!

8 kommentarer:

Anonym sa...

So your day defenitely will be one smelling of roses:)

Seize the moment!

Anonym sa...

Oh, vilka fina bilder./ullis

akira sa...

F vaddå? ;) Vilka fina bilder!!!

Miss Marie sa...

Anonym - Indeed!

Ullis - tackar!

Akira - eller hur? sånt brukar jag också fråga... :D

London Mummy sa...

Verkligen jatte sota vaser. Och sa smart att kopa pa loppis. Jag lyckas alltid ha sonder mina och koper darfor alltid dem pa Ikea.

Att jag inte tankt pa att kolla in alla charity shops innan!

Desiree sa...

Visst är det kul att experimentera med foton och jag tycker inte alls att det är nördigt kanske för att jag också är en fotonörd ;-)
Jag håller inte heller rätt på allt om F och iso-tal men man kommer långt på att bara expermientera med kameran. Tycker du har fått fina bilder och att också vaserna du hittat på loppis är väldigt söta. Fint ljus och vackra motiv kommer man långt med.

Annika sa...

NOG kan ni ta bilder, alltid!! WOW!! BRA team!!
Håller med Desiree, jag kan inte heller mkt om ISO, white balans och annat men man kommer långt genom att bara leka. OCH KUL är det!!!

Miss Marie sa...

Catharina - loppisar är perfekt för vaser, särskilt om man gillar lite udda vaser som inte alla har! IKEA är ju också bra, men de är ju lite mer likformiga... :)

Desiree - jag är också inne på experiment-linjen, Engelsmannen är mer inne på "learn by the book"! Antar att det bara är en fråga om vad man föredrar!

Annika - tack! Man behöver ju inte ta det så allvarligt, det är då det är som roligast! :)