fredag, februari 12, 2010

Fredagstema: Bilar

Februari månads show and tell bestäms av Anna och idag har ämnet blivit bilar. Bil. Så not my subject. Jag gillar att köra bil men ungefär så slutar mitt intresse. Jag har aldrig ägt en bil och just nu har vi ingen bil överhuvudtaget! Det behövs inte riktigt när man bor i en storstad!
Så de enda bilarna jag har att relatera till är andras! Mina föräldrar gillar SAAB och det gör jag med, de är bra att köra och håller! Engelsmannen hade en Nissan Micra förut, som ni ser på bilderna. Liten, söt, bensinsnål och kul att köra! Det tog ett tag att lära mig att köra på fel sida av vägen och bara att sitta på fel sida i bilen och köra känns forfarande konstigt! Några gånger var det nära att jag öppnade dörren när jag hade tänkt växla... det är sånt som händer! :)

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag skulle förmodligen kola av om jag körde vänstertrafik!! Så annorlunda!
Nej, bor man inne i en storstad är ju faktiskt bilen mest till besvär!!!
Ha en fin dag!

Desiree sa...

Jag gillar första bilden. Bilen ser så liten ut med cykeln på taket. Kul bild. Här i USA är ju bilen på de allra flesta ställen ett måste och inte ens en valmöjlighet.

Anna, Fair and True sa...

Vilken gullig liten bil! Cykeln är nästan lika stor :)