måndag, februari 22, 2010

Tips om decoupage

Syrran har fått några frågor om hur lätt/svårt det var att göra decoupage på lampan, och här kommer svaren:Det är superlätt och man behöver inte vara så noga heller. Jag rev bort kanterna på servetterna så de blev lite ojämna och flikiga. Man ser servettkanterna på en del ställen om man studerar lampan på nära håll, men vem behöver göra det när den är klar och ska stå i ett hörn?! Den blir ju inte helt slät på ytan, utan som Marie skriver, lite ruff och knölig, därför syns inte servettkanterna så mycket heller. Det tog mig två kvällar att täcka hela lampan. Sen lackade jag hela lampan, över servetterna den tredje kvällen. Lätt som en plätt om du har lite tålamod!

Tack för alla fina kommentarer!

Och så har syrran en busig liten Max som gärna hjälper till också! Eller iallafall vill vara med på bild... :)

6 kommentarer:

storasyster sa...

Japp han var duktig på att riva servetterna i småsmå bitar vilket inte var helt nödvändigt! Han försökte även att prässa in en sylvass skruv i lampan, vilket han misslyckades med som tur var. Men visst är barn underbara!!! haha...

Anonym sa...

Goa Max! Lampan blev supersnygg/ullis

Miss Marie sa...

Storasyster - det kallas artistisk frihet! ;)

Ullis - Maxi Max! :)

London Mummy sa...

Wow, vad duktig du e! I'm impressed! :-)

Miss Marie sa...

Catharina - inte jag, men däremot min syster! :)

Gunilla sa...

Så himla fint. Jag har en gammal rislampa och kommer nu att köpa färgglada servetter och fixa till den.
Ha en go sommar/Gunilla