fredag, mars 19, 2010

Lösgodis

Det är såna här bilder på påskägg fyllda med lösgodis som får mig att längta hem. Visst, det finns påskägg här i Tyskland också, men det är choklad, choklad och choklad så långt ögat når. Inget fel på det i och för sig, men ibland vill man bara ha lösgodis! Jag läste någonstans att vi i Sverige äter mest godis av alla, och det kan jag förstå! Ingen annanstans finns lika gott godis! :)

Om mindre än en vecka får jag finfint sverigebesök, de tror att jag längtar efter dom men egentligen är det ju lösgodiset i deras väskor som jag är ute efter... ;)

7 kommentarer:

storasyster sa...

Haha längtar efter dig med!

Miss Marie sa...

Syrran - :)

Annika sa...

Äggen i sig kommer ju från Tyskland, sså du borde hitta sådana i parti och minut. Sen får vi hoppas att ngn snällis från sverige skickar ner mängder av smågodis...aaaahhhh!
för smågodis och påskägg=sant!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det finns en heeeel deeeel påskägg här! :) Men lösgodis ska det vara... :)

Desiree sa...

Här blir det inte heller några påskägg med smågodis. Men du kanske har någon snäll hemma i Sverige som kan skicka dig lite smågodis?

Miss Marie sa...

Desiree - jag hoppas att de som kommer o hälsar på har med sig lite! :) Påsk blir det i England, så där blir det också bara choklad!

Molly sa...

Och så fint det är sen! Alla färgerna som ligger och samsas i en skål.