onsdag, maj 19, 2010

Vårlektyr

Två böcker jag är sugen på att läsa nu i vår är Vårlik av Mons Kallentoft och Vänner för livet av Per Hagman.

Kallentofts tidigare böcker gillar jag, kanske på grund av att de utspelar sig i Linköping? Det är alltid kul när man känner igen sig i beskrivningarna av staden i böckerna! I denna bok skakas Linköping av en explosion... Sen är ju en bra deckare alltid bra att läsa! :)

Hagman har jag inte läst förut, tycker han verkar lite pretentiös, men nya boken vågar jag mig kanske på!

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag sträckläste Kallentofts tre tidigare böcker på nolltid och fick en sådan överdos att jag var tvungen att läsa någon lättsam chicklit efter det haha! Men nu är jag redo för hans nya bok. Synd att jag inte har råd just nu bara.

Miss Marie sa...

Anna - Jag kan tänka mig att man kan få en överdos av Kallentoft! Man får ta det lite lugnt! :)

Anna sa...

Jo, jag lärde mig det the hard way, men de var så bra att det inte gick att sluta.

Miss Marie sa...

Anna - ja, jag gillar verkligen hur han skriver! Och så är det en kvinnlig polis, sånt gillas alltid! :)