torsdag, september 09, 2010

And the House is Red

Renoveringen av sommarstugan fortsätter. Eller ja, mammas och pappas blivande hus är kanske rätta benämningen, long gone är sommarstugan! Och nu börjar det likna något! Borta är den kiss- och- bajsfärgkombination som min mormor och morfar hade valt till huset. Hur man kan välja gult och brunt tillsammans är för mig ett mysterium... då gillar jag den röda färgen med vita knutar mycket bättre!

Mamma och pappa jobbar stenhårt men de får också lön för mödan, för huset blir verkligen kanonfint, med golvvärme, stora fönster, vinterträdgård, bastu och ett fint kök som jag har börjat skruva ihop. Lite för stort kök, enligt mig, för det kommer ta ett tag innan alla de skåpen är ihopskruvade...

7 kommentarer:

Annika sa...

Ah, det blir fint det där!! HAHA, brunt och gult är inte den bästa kombon. Men det är vad vi har på vårt radhus, and we cannot do one bit about it. Regler och regler...
Rött och vitt är mkt snyggare.
Hey, nu skulle ni haft Ernst där också. Han skulle ge er ideer och se lösningar överallt...MY MAN!!! Sen skulle han fixa en piffig trerätters över en öppen eld...ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ....My Ernst!!!

Miss Marie sa...

Annika - i know! Jag försöker övertala mor o far att bjuda in Ernst, men jag tror pappa drömmer om att han egentligen är Ernst... ;) Gult o brunt kan nog vara ok, men just den här färgkombinationen var verkligen kiss och bajs! Not najs...

storasyster sa...

Då skulle det bli fårskinn o rundstavar i hela huset... (om Ernst kom) Nja bättre att få inreda lite själva va?!!! Rött o vitt är snyggt!!!!

anna of sweden sa...

Oj, så du är i Swiden för att arbeta. :)
Var ligger huset? Det ser himla fint ut!

Miss Marie sa...

Storasyster - det blir nog en hel del fårskinn iallafall... ;)

Anna - Yes, arbeta o arbeta o arbeta! Det ligger vid en sjö i djupaste Närke o det blir fint, även om det inte var så fint förut! ;)

Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.