måndag, januari 03, 2011

Lugnt

För några dagar sen skrev jag om att det började bli jäkligt tungt med Blueberry. På kvällen där fick jag några förvärkar och jag trodde nästan förlossningen börjat. Min första tanke? Nej, han kan ju inte komma 2010!


Och det gjorde han inte heller. Det var helt enkelt min kropp som sa åt mig att: oi! Ta det lite lugnt! Så det har jag gjort de senaste dagarna. Har läst, hängt i soffan med maken och kollat film, lagat mat, rensat bort julpynt, ja, knappt satt en fot utanför dörren! Det var verkligen skönt och välbehövligt, och Blueberry har lugnat ned sig lite också. Nu är vi mer i fas!

4 kommentarer:

Annika sa...

Gulp, nej inte redan.
Karolina började ju böka och ville ut redan i v33.
Men hon fick vackert vänta tills v37½!.
Jag mins hur otrevliga de sdär förvärkarna var. USCH!! Precis, ta det lugnt. Drick mkt vatten!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, inte är det skönt direkt! Dricka mkt vatten o vila ska jag fortsätta med!

Anna, Fair and True sa...

Om du får mer sådana där förvärkar skicka dem hit - här är de välkomna! :)

Miss Marie sa...

Anna - ok, nästa gång det händer skickar jag dom gärna vidare! :D