måndag, januari 24, 2011

Marie anno 2008

Jag går igenom en massa gamla bilder från bloggen. Dessa bilder är från 2008, och visst känns det som igår men det är 3 år sedan! Oj, vad gammal jag låter när jag säger att tiden går fort...
En bild från England, solnedgång vid stranden.
Vajande grässtrån.
Blombild.
Förgätmigej. Vacker blomma!
Engelsmannen stjärnskådar efter en blöt kväll. Ser ni att han pekar med tårna också?
För första gången tog jag med en bild till frisyren (bilden till höger alltså) och ja, det blev en ganska lik frisyr! Men den varade inte särskilt länge...
Favoritgodisen.
En avundsvärd kryddodling på Bjärka Säby i Linköpingstrakten. 
Paus vid Bjärka Säby.
Turkosa utemöbler.
Favoritblomman pion.
Nyplockade ägg hos farmor.
En annan blåsig dag vid stranden i England.
Våra Save the Date-kort som skickades ut det året.
Och så här såg det ut i sommarstugan innan renoveringen satte igång. Bastukänslan, eller vad säger ni? Kanske inte så konstigt att vi spenderade timmar med att måla tak och väggar vita. 

14 kommentarer:

Desiree sa...

Åh vad mycket fina bilder. Rena rama godiset för ögonen. Gillade de vajande grässtråna speciellt och din jättesnygga klippning. Du passade otroligt bra i den frisyren. Det är alltid kul att gå igenom gammla bilder även om man lätt känner sig gammal då man inser att tiden gått så himla snabbt. Ha en bra start på veckan.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - jag gillade också klippningen, men det var inte helt lätt att få till frisyren varje dag, jag har några jäkliga virvlar i luggen som stör! :) Ja, jag fick lite panik när jag insåg att det snart är 3 år sedan!!! Mycket har hänt sen dess iofs, men tiden går fort...

storasyster sa...

Många fina bilder, o de flesta, om inte alla, känner man igen från boggen :D alltid kul att se tillbaka lite!

Miss Marie sa...

Storasyster - du borde känna igen alla, annars har du inte läst bloggen tillräckligt ofta! ;)

Ninnie sa...

Vilka härliga, vackra bilder! Särskilt sommarbilderna från havet, det är en njutning att se en råkall och isig dag som denna. Ha det bra, kram från Ninnie.

Sandra sa...

Vilket härligt fotoår ! Du är så duktig !

Miss Marie sa...

Ninnie - ja, det värmer även här! Snöigt i München idag!

Sandra - ja, det var ett härlig år! :)

Annika sa...

Men tiden går fort, inget snack om den saken. Den rusar, och den rusar mer och mer för varje år...
Jättefina bilder du tagit. SÅ vackra!!
Bilden på grässtråna är nog min favvis!!

Miss Marie sa...

Annika - ruuusar verkligen! Grässtråna har maken tagit, men han tackar säkert! ;)

Sofia sa...

Vad duktig du är på att fota Marie! Jättevackra bilder verkligen.

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder!
Gillar särskilt den på engelsmannen och hans tår. Kan inte låta bli att le när jag ser den =)

Miss Marie sa...

Sofia - tack! :)

Pernilla - yes! Sånt gör han när han är lite på lyset... ;)

anna of sweden sa...

Så många fina bilder. Så mycket pastellfärg finns det inte i mitt liv ... Eller är det kanske bara jag som är dålig på att se det?

Miss Marie sa...

Anna - det kan annars vara jag som är väldigt pastellig! ;)