söndag, januari 23, 2011

Söndagssvep, 23 januari 2011


Gossip Girl är tillbaka! Imorgon börjar det igen...


Det är många som planerar bröllop så här års, och mitt bästa tips är Martha Stewart Weddings. Tidningen är underbar, men även webbsidan har många bra tips på blommor, dekorationer, klänningar med mera. För inspirationslystna blivande brudar kan jag verkligen rekommendera det!


På tal om Martha Stewart, registrera din mejladdress hos Martha Stewart Living och få en massa tips, allt från middagstips till pysseltips, mejlade till dig.



House Doctor visar mycket fin inspiration inför våren!



Libertys tryck är legendariska och de här är favoriterna från tygnyheterna nu i vår. Älska blommigt!




Söndag betyder latdag och långfrukost. Mysiga bilder från Toast.




De bästa salvorna för torra vinterläppar och nariga händer hittas hos Rose & Co. Min favorit är lavenderbalsamet, luktar gott gör det också!


UPDATE: Såg just att Anna tipsar om att salvorna finns på ICA Maxi för 69 kronor. 



Skriv mer brev! Jag tycker att jag är ganska duktig på att skriva brev, men jag kan såklart bli bättre. Det är ju så kul att få ett handskrivet brev! Orkar du inte skriva själv eller bara längtar efter ett vackert skrivet brev till dig så kan du be Balthazar skriva till dig. Yes, på riktigt!



Cox & Cox kör sista dagen på sin stora rea på barnsaker. Skynda fynda!



Snyggaste ljusslingan med bollar finns hos Cable & Cotton. Jag hittade liknande på en julmarknad här i München, och nu grämer jag mig lite att jag inte köpte dom! Det ger ju så härligt sken.



Jag kan inte glömma Victoria Skoglunds fina hem som Sköna Hem visade upp för några nummer sedan. Underbara färger, och jag skulle gärna sova i den här sängen! Om sin inredningsstil säger hon: – Det avgörande är att man har en kärlek till sina saker, att de ger en varm känsla inombords. Amen to that!



Dagens soundtrack blir Champion med Chipmunk feat. Chris Brown.


Trevlig söndag!

13 kommentarer:

Channal sa...

Mysigt med ett söndagssvep... tack!
Jag hade en liten vävstolen som bilden när jag var liten. Kul!

Trevlig söndag till dig med! Kram Anna

Miss Marie sa...

Anna - jag har för mig att vi också hade en, jag har minnen av att ha använt en några gånger iallafall! :)

Anonym sa...

Tror jag tillbringar söndagen som hon på bilden från Toast. Är lite deppig idag...

Hoppas du får en mysig söndag! Tänk! Bara 15 dagar kvar!!!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - på söndagar är det helt ok! :) Yes, 15 dagar kvar... eller mer eller mindre! Nu förstår jag varför det kallas i väntans tider! :)

Anna sa...

Haha, jag blir lite full i skratt att du och jag skriver och tipsar om samma saker rätt ofta. Det är kul!

Miss Marie sa...

Anna - ja, vi har verkligen lika smak! :)

Sandra sa...

Vilket otroligt härligt söndagssvep !

Miss Marie sa...

Tack Sandra! :)

Desiree sa...

Trevligt söndagssvep med massor av fin inspiration. Trevlig söndag till dig.
Kram!

MissStorm sa...

Så snyggt med grön kappa och gula skor! I vår ska jag bara klä mig i glada färger! :)

Och tack för tipset om Martha och bröllop! Att jag inte tänkt på henne i det sammanhanget tidigare! Hos henne finns ju säkert hur mycket inspiration som helst!

Miss Marie sa...

Desiree - hoppas du också hade en bra söndag!

Miss Storm - glada färger it is! :) Martha är verkligen en aldrig sinande källa för inspiration!

Annika sa...

Otroligt snyggt svep!! KUL med denna inspiration!!

Miss Marie sa...

Annika - va bra att det ger inspiration! :)