tisdag, januari 25, 2011

Spöstraff?

En kollega till Engelsmannen skulle åka till Sverige på nån jobbgrej. Han undrade om det var något särskilt vi ville ha från Sverige så skulle han försöka fixa det.


Sweet! Tänkte jag. Jag tänkte länge men begränsade sedan min beställning till tre saker: en tidning, lösgodis (med många colaflaskor) och ost. För jag tänkte att det kan man hitta i vilken mataffär som helst, ja, till och med Pressbyrån.


Sen kommer killen hem. Och vad har han med sig?


Ingenting.


INGENTING?!?!


Nej, för tydligen hade de jobbat så mycket och så sent (yeah, right) så han hann inte, och så tänkte han att han säkert kunde köpa grejerna på flygplatsen på vägen hem. Kanske smart tänkt, men de som har flugit från Linköpings flygplats vet vad som kommer nu. Jag älskar den flygplatsen, men den är inte direkt känd för att vara ett shoppingmecka. Det enda som finns där är en automat som säljer kaffe, vatten och kexchoklad. (Mmm, kexchoklad...)


Personligen tycker jag att det borde vara spöstraff på att göra en höggravid kvinna så besviken. Vad tycker ni?

12 kommentarer:

Millan sa...

Usch!! Jo det borde faktiskt vara spostraff pa det. Jag hade blivit lika besviken! Han har nog aldrig bott i utlandet och vet hur man langtar efter sina egna grejer nar man gor det! Precis de sakerna skulle jag ocksa bett om. Och kanske ett paket Gevalia ocksa.
Kram!

Anonym sa...

Om han frågade kunde han väl ansträngt sig lite... fy på honom. Idag flyger min make hem från Sverige och från Bromma så några tidningar får han allt köpa! Fast han vet vid det här laget det så han brukar ringa när han står i butiken! Har väl fostrat honom bra ;-)

Mes rêves blancs sa...

Absolut!! Hâller med, jag skulle ocksâ bli sâ besviken. Men det finns tydligen en godisbutik pâ nätet som skickar svenskt färskt godis till utlandet, det kanske skulle kunna vara nâgot, jag har inte provat den själv ännu men det känns bra att veta att möjligheten finns om suget skulle bli för stort haha

Miss Marie sa...

Millan - mannen i fråga är själv engelsman o bor i Tyskland, så han borde ju veta hur det är! Gevalia får du behålla för sig själv... ;)

Brysselkakan - du har lärt upp honom väl! :) Vad som stör mig är just att det var han som frågade, det var inte jag som bad honom! Jag tycker jag har lite rätt att vara sur... ;)

Miss Marie sa...

Malin - ja, Candy from Sweden finns ju, men frakten är ju så dyyyr! Det är knappt värt det... Men nu är det nästan det... ;)

Anonym sa...

Klart du ska var sur. Dålig stil av honom.

Du får be någon i Sverige skicka blir nog billigare än att beställa från nätet för de är ruskigt dyra, måste tjäna grova pengar...

Sanna sa...

SJÄLVKLART är det spöstraff på att göra en gravid kvinna besviken. Kexchoklad ur automaten hade ju varit bättre än ingenting!

storasyster sa...

Men stackare då. ja det där är väl en sån sak som en gravid kvinna skulle kunna gå i taket för (hormoner)!

Annika sa...

Det var fasiken jävligt dåligt, det...
USCH, då skulle han hållit käften också och inte frågat dig...
Nädu, du som snart ska få en bebbe får ta och beställa lite fr Candy from Sweden. Visserligen är frakten ett rent RÅN, men...Ibland kan det var värt det.
Och du kan ge dig det i "bebispresent", g o for it, honey!!!!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - förhoppningsvis kommer mina föräldrar hit efter bebisen har kommit, så då får de ta med en STOOOR påse godis! :)

Sanna - visst är det! Och jag blev sjukt sugen på kexchoklad nu! :D

Storasyster - en gravid UTLANDSboende kvinna! Det är katastrof!

Annika - hmm, jag kanske är värd en är-det-inte-dags-att-komma-ut-nu-bebis?-present? :)

Desiree sa...

Näää vad besviken man hade blivit. Det är ju bättre att inte fråga om man ska köpa med sig något om man inte vet om man kommer att hinna. Jag förstår din besvikelse.
Tröstkram!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, jag tycker inte heller han hade behövt fråga om han hade så mkt att göra! Tack för tröstkramen! :)