tisdag, januari 25, 2011

9A

Jag ser att en ny säsong av Klass 9A börjar ikväll, och att de den här gången är på en skola i Örebro. Jag såg ett litet klipp från ett program... och kände igen en av lärarna! För en sisådär 12 år sedan kom en nyutexaminerad lärare till vår skola och försökte lära oss matte, och hon verkar vara precis lika dålig nu som då! Ni vet, en sån där blyg liten mus som man undrar hur hon någonsin kom på tanken att stå framför en grupp ungdomar och försöka lära dom något. Hon verkar köra samma taktik nu... 


Jag ska kolla på första avsnittet och ha skämskudden i beredskap!

6 kommentarer:

storasyster sa...

Skämskudde haha. Igår såg jag en argkudde man skulle ta fram o hoppa på om man var arg!

Annika sa...

TACK för tipset. DET SKALL SES!!!!

Miss Marie sa...

Storasyster - här är det nog skämskudden som behövs om läraren fortfarande är lika dålig som när hon undervisade oss!

Annika - varsågod!

anna of sweden sa...

Och när man har sett det programmet vill man inte längre flytta tillbaka till Swiden och låta barnen gå i skola där ...

Sandra sa...

Är du från Örebrotrakten ?

Miss Marie sa...

Anna - jag kan tänka mig att det kan bli så! :S

Sandra - yes! Gick på Karro under gymnasiet!