fredag, januari 21, 2011

Status dag ettusensjuhundraåttiofem (känns det som iallafall)

*Trött. Så förbenat trött, och ändå gör jag inget!


*Och hungrig. Jag äter men efter en kvart är jag hungrig igen. Huuuuungrig!


*Tung. Det är konstigt att ha all tyngden på magen och det gör det svårt att vända mig i sängen. Jag somnar på ena sidan, sen vaknar jag när armen eller benet har domnat bort och jag måste vända mig, och då får jag liksom ta i för att komma runt. Det får mig att känna mig väldigt graciös (not). Sen kommer jag på att jag är kissnödig och måste gå upp. Så håller jag på hela natten. Kanske därför jag är trött?


*Kramp i vaden när jag sover. Aj aj. 


*Spänd. Tänk att den lilla krabaten som bökar och stökar inne i magen snart kommer vara hos oss! Tänk att han har växt från en yttepyttig liten mikroskopisk partikel till en bebis. Helt otroligt vad kroppen kan åstadkomma!

10 kommentarer:

Sandra sa...

Det är magi vad kroppen kan göra. Hoppas att det känns lättare snart.

Anonym sa...

Inte så länge kvar nu! Sedan får du i och för sig inte sova heller kom jag just på...

Mes rêves blancs sa...

vad spännande och mysigt det ändâ verkar vara. Och hungrig hela tiden är kanske ett sätt för kroppen att tala om att den behöver ladda inför förlossningen nu vad vet jag? men framförallt om det inte är sâ lâng tid kvar =)

storasyster sa...

Japps så där är det arr vara gravid. Underbart! Hungern kommer nog bestå ett tag. För även när du sen ammar behöver kroppen mera mat. Det är helt rätt att du bara tar det lugnt. Men visst känns det att kroppen är tung. Det är ett under att man kan skapa ett litet liv, helt fantastiskt!!

Desiree sa...

Kanske inte sa konstigt att du ar trott om du inte sover nagon vidare kvalitetssomn om natterna och ocksa far ga runt och bara tungt hela tiden. Rena rama styrketraningen far du tanka pa det hela som. Det borde ju ocksa oka aptiten.
Men snart ar blueberry hos er.
Kramis

Miss Marie sa...

Sandra - visst är det magi o ändå händer det varje dag runt om i världen! Svindlande att tänka på!

Brysselkakan - nej, sen får jag inte heller sova, men jag hoppas jag slipper foglossningen iallafall! :)

Malin - det ÄR spännande o mysigt, men jag skulle gärna slippa vissa saker som följer med när man är gravid. Slapp jag ha ont skulle jag tycka det var kanonkul!

Storasyster - Underbart? Tror inte vi har samma upplevelser av att vara gravid, men om du inte några biverkningar så är ju det kanon. Jag är inte tillräckligt masochistisk för att tycka det är "underbart" att gå omkring att ha ont...

Desiree - ja, jag vet ju vad allt beror på, så då är det lättare att acceptera det. Tänk om man kände så här men inte visste varför?! Usch o fy! :)

Annika sa...

ANY day nu!!
Varenda dag när jag klickar mig in här förväntar jag mig att finna ett inlägg från the englishman som berättar att ni är på BB!!!!
Jadu, det är verkligen tungt på slutet...

Miss Marie sa...

Annika - haha! Ja, nu vet jag varför man kallar det i väntans tider! :D

Anonym sa...

För mig kom hungern som ett brev på posten några dagar innan bf. Ät och ladda. Snart kommer han!!

Miss Marie sa...

Anonym - haha! Jag äter o laddar för fullt! :)