söndag, september 18, 2011

Söndagssvep, 18 september 2011



Välkommen! Söndag igen...


I nya numret av Vogue kan man läsa lite om Michelle Wiliams, och också se några bilder på henne som Marilyn Monroe!


I onlinemagasinet Heart Home Mag kan man hitta en hel massa fin inspiration.


Missoni for Target - varför finns inte Target i Europa? Jag skulle gärna vilja ha en missoni-sjal eller missoni-kuddar i soffan!


Jag skulle vilja ha den här fina vasen från Day. Perfekt för rosor!


Supersöt tröja till barnen finns hos Mini Rodini.


Jag älskar den blommiga tapeten från Cath Kidston.


Hur snygg var inte Keira Knightley på Venedigs filmfestival! Klänningen är ju fantastisk.


Nu finns Korbos vackra korgar även i en mindre storlek, perfekt till fruktkorg, eller kanske för att ha lök i. 


Flätor gillar jag fortfarande!


DUO Boots kör på fri frakt över hela världen. Den här kängan och en mängd andra finns att få i just din perfekta storlek. Du mäter längd och omkrets av foten så kommer skon sitta som ett smäck. Jag har några skor därifrån (bland andra mina bröllopsskor) och de är hur sköna som helst!


Victoria Beckham tar med dottern Harper överallt på Fashion Week i New York. Tydligen bar Beckhams prinsessa kläder från Marie Chantal medan mamma Victoria hade på sig ett par ordentliga klackar. Hur hon vågar bära sin dotter med de klackarna är för mig en gåta!


En sån här byrå vore inte helt fel! Hemma hos Louis Vuitton via The Selby.


Ha en riktigt bra söndag!

14 kommentarer:

Channal sa...

Underbar söndag till dig! Kram Anna

Anonym sa...

Har följt din blogg en tid nu och tänkte bara tacka och säga att den är som en godisask jag öppnar när jag vill njuta en stund. En fin blandning av trevliga grejer och läser gärna också om München som har varit på min besökslista en lång tid redan. Ha en skön söndag!

Mia sa...

Här kan du hitta en Missonisjal vännen. Jag vill också ha en, funderar på att den guldbruna ska bli min julklapp till mig själv.

http://factorymalmo.se/

Apropå Vickan, om någon klarar att bära en bebis på 12 centimeters klackar så är det väl hon. :)

Kram

Miss Marie sa...

Anna - tack! :)

Anonoym - åh, vad glad jag blir för din kommentar! Det är så roligt att höra att du uppskattar min blogg! :)

Mia - finfina sjalar, men lite andra priser än vad de hade på Target! Och ja, du har nån rätt, klarar nån att bära en bebis på så höga klackar är det Vickan! :)

Sofia sa...

Lika fint som alltid! carfsen var himla fina, trots att jag har svårt för likande samarbeten. Är glad över min fina Missoni i siden som fyndades på en outlet förra året och min mysiga poncho =) Kofferten som byrå är ju en kanonidé! Den ska jag stjäla en vacker dag!

Förresten, för ett tag sedan hade du ett svep med en urfin lampa i. Den bestod av syltburkar som hängd fån taket. Vet du vilken jag menar och var den kommer ifrån? Ha-begär =)

Miss Marie sa...

Sofia - kan tänka mig att du är glad över outletfyndad Missoni, det är ju ett riktigt bra o klassiskt fynd! Här hittar du lampan:
http://www.etsy.com/listing/69466904/autumns-glow-mason-jar-chandelier?utm_source=bronto&utm_medium=email&utm_term=Image+-+http%3A%2F%2Fwww.etsy.com%2Flisting%2F69466904%2Fsummer-nights-shimmering-shooting-stars&utm_content=etsy_finds_061011&utm_campaign=etsy_finds_061011

Funkar inte länken kan du gå in på etsy och söka på säljaren BootsNGus så kommer lampan upp!

Anna, Fair and True sa...

Har också undrat hur hon bär bebisen i så höga klackar! Visst, hon är van att gå i dem men ändå!

Miss Marie sa...

Anna - jag var rädd för att tappa Alfred så fort jag bar honom nånstans, mycket bättre med babybjörnen. Fast jag skulle inte ha högklackat med babybjörnen heller!

anna of sweden sa...

Gillar dina söndagssvep!

De där klackarna ... ja, jag skulle inte kunna gå i dem utan bebis ...

Kram!

Sofia sa...

Hoppas du hade en fin söndag! Jag älskar matbordet som korgen står på, ett sådant skulle jag gärna vilja ha.

Miss Marie sa...

Anna - haha, inte jag heller! :)

Sofia - visst är det vackert!

Sofia sa...

Åh tack snälla! Ska spanas in direkt =)

Annika sa...

LIKA fint som alltid. DET är som en vacker godispåse varenda ggn du kör dina svep.
ja, Target ja...det är en bra affär det...
Lite farlig ty man går in för att köpa ett par grejjer och kommer ut 200 dollar fattigare.
Jag fick tag på två Missonikoftor o ett par skor. Heminredningsgrejjerna var SLUUUUT, liksom alla väskor.
Otroligt tryck på Missoni för Target.
Tycker Victorias skor ser löjligt höga ut...

Miss Marie sa...

Sofia - gör så! :)

Annika - vi måste få se dina fynd sen, är så nyfiken! :)