måndag, november 07, 2011

Lördagen i bilder


Finfina hortensior i kanske finaste färgen. Jag älskar när de skiftar i blått, rosa och lila.


Supergod mat! Rödbetor med chevre och lite honung är så gott!


Alfred var rock chic i lördags. Sen gick vi till frisören och kapade lite av hans hårsvall!


Jag snurrade runt i mina nya glasögon. De är lite starkare än de förra (men ser nästan likadan ut) så det tar lite tid att vänja sig!


Jag föll pladask för den här bilen! Färgen och formen är ju underbar! Kanske inte den bästa bilen när man har barn dock... Och var skulle barnvagnen få plats?!


Vi köpte hem sötpotatis, rova och butternut squash.


Det blev Alfreds mat! Och nej, han äter inte så här mycket åt gången, men det är bra att ha mat i frysen!


Helgens inköp blev en liten skylt med ett fint budskap på. Passar fint på ugglan.

16 kommentarer:

ullis sa...

Vilka fina hortensior, här går det inte att få tag i sådana. fick köpa lite andra blommor åt oss och åt Ingela.
Glasögonen är ju jättefina och bilen... jättesöt.
God mat förresten.
Kram och ha en bra dag.

Anna, Fair and True sa...

Blev det buzz cut?! :) Med den bilen hade du fått välja, Alfred ELLER barnvagnen! ;)

Miss Marie sa...

Ullis - tur att det finns en massa fina blommor att välja mellan! :)

Anna - ingen buzz cut, bara lite trimning! :)

Anna sa...

Snygga glasögon, verkligen!

Sofia sa...

Vad fin du är, passar så bra i glasögon! Och jag älskar den lilla bilen, jag har gått och drömt om att ha en gammal bil länge, och den ska gärna matcha i färg med ytterdörren på huset jag drömmer om att bo i. :)

Desiree sa...

Vilka vackra hortensior. Man blir verkligen glad av vackra blommor speciellt denna årstiden. Jag tycker mycket om dina glasögon. De passar dig väldigt fint.
Kram!

Miss Marie sa...

Anna - tack! :)

Sofia - vilken bra idé, det vill jag också ha! :)

Desiree - visst finns det fina blommor nu! De är så vackra..

Jenny sa...

Som vanligt, fantastiska bilder! Och vilka fina glasögon! Jag köpte nyligen två nya par, så jag är helt med dig med det där att vänja sig!

Miss Marie sa...

Jenny - tack! Nu börjar jag vänja mig, men det tar ett tag...!

Annika sa...

Snyggt!
Sådär ser mina hortensior ut som jag har min täppa nu. NU är de verkligen VACKRA!!!
OCh vilka fina bilder, som alltid.
Smarrigt!!
FINA glasögon spm du passar så bra i !!

Sandra sa...

Jag vet inte om det är så, men det känns så himla roligt att få följa med i er vardag genom bilder i större utsträckning än innan. Snygga bilder dessutom;)

Miss Marie sa...

Annika - lyllos dig som har dom i trädgården! :)

Sandra - du har nog rätt i din iakttagelse, det är nog lite fler bilder från vår vardag numera! :)

Kalaslotta sa...

inspiration i massor! härligt.

gillar dina glasögon..snygga som attan!

Miss Marie sa...

Anna - tack! :)

Lotta - tack! :)

Millan sa...

Ser ut som en fin helg! haha, ser du att den lilla bilen ser ut som en Ahlgrens bil?? kram

Miss Marie sa...

Millan - haha, det har du rätt i! Kanske därför jag gillade den?! ;)