fredag, januari 20, 2012

Apple Pie in a Glas

Häromdagen läste jag inne hos Elsa att hon hade druckit äpple- och kanelmilkshake, och hur gott låter inte det?! Så jag bestämde mig för att försöka mig på nåt liknande, och jag måste säga att det blev riktigt, riktigt gott! Det här är definitivt något att prova till helgens brunch.


Apple Pie in a Glass
2 glas

2 äpplen
1 tsk råsocker
1 krm kanel
1 krm vaniljpulver
1 dl havregryn
5 dl valfri mjölk (jag använde mandelmjölk)
is

Skala, kärna ur och dela äpplena i bitar. Blanda äppelbitarna med socker, kanel och vaniljpulver i en skål, mixa med stavmixer tills det är härligt mosigt. Tillsätt havregryn och mixa lite till. Tillsätt mjölk och is och mixa. Häll upp i två glas och njut!

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så gott det låter. Jag ska testa idag! Mandelmjölk är super, använder det också då och då.

Trevlig fredag Marie!

Kram

Miss Marie sa...

Lotta - gör det, den är supergod! :) Tack detsamma!

Desiree sa...

Detta blir det nu till helgen. Låter så himla gott. Kan tänka mig att havremjölk kanske passar riktigt bra till detta istället för vanlig mjölk men självklart även supersmarrigt med vanlig mjölk.
Tack!

Miss Marie sa...

Desiree - havremjölk borde passa utmärkt! Du får säga till om du provar med det! :)

Anna sa...

oj vad gott det låter!
måste jag prova imorgon!