söndag, juni 10, 2012

Söndagssvep, 10 juni 2012



Hej hopp! Idag åker vi till Gotland! Jag fick en massa bra tips av en bloggläsare (tack Charlotte!), och dom har jag tänkt dela med mig av när vi kommer tillbaka från ön. Om nån annan planerar resa till Gotland så kan jag varmt rekommendera nya sajten Gotlandstips där det finns en mängd tips!


En massa fina saker finns det i butiken Bombay Duck.


Ni måste kolla in Helenas fantastiska pysselblog Craft & Creativity. En hel massa pysselidéer finns det här, som denna, där hennes mamma har virkat en docka efter Helenas barns teckning. Hur fint!


Fantastiska brudklänningar, och andra fina klänningar och håraccessoarer, finns det hos BHLDN. Bedårande!


Underbara Ingrid Michaelson gör en liten Europa-turné och besöker Bergen, London och Dublin mellan 24-29 juni. Gå och lyssna om ni får chansen!


Martha Stewart har alltid en massa bar tips! Här visar hon hur man kan använda muffinsformar för att hålla flugor och bin från söta drycker utomhus, smart!


Marinblå, prickiga klänningar är tydligen inne i sommar! Jag gillar. Från vänster, MonsoonLindexDorothy Perkins och H&M.


Wow! Elin Kling desigar för Guess. Riktigt kul att det går så bra för en svenska!


Det här köket gillar jag!


Som en svensk sommarnatt! Jag älskar bilderna hos Amy Merrick.


Hoppas ni har en sprudlande fin söndag!

13 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Vilket härligt inlägg! Första bilden är så läcker. Gillar prickigt. Fint paraply och fina klänningar också. Och lemonaden med muffinsformar, vilken bra ide!

Ha nu härligt på Gotland! Dit är ett måste någon gång, jag har ännu inte varit där.

Kram Linda

Nilla sa...

Jättefint! Tack för pysseltips!

Desiree sa...

Sitter här och suckar nöjd över ditt härlig söndagssvep. Jättekul att du ska till Gotland. Det är så otroligt fint där. Min favoritdel är Fårö längst upp i norr dit vi ska på bröllop i augusti. Jag kollade siten med Gotlandstips och det fanns en hel del där. Det ska bli jättekul att läsa som din Gotlandsvistelse och få dina tips när du är tillbaka.
Martha Stewart har alltid en massa riktigt smarta ideér. Denna var toppen och så enkel. Jag ska gå och kika på den blåprickiga klänningen från HM för den gillade jag. Bilderna från Amy var ju helt magiskt vackra.
Ha en underbar vistelse på Gotland och en riktigt trevlig söndag.
Kram!

Sofia sa...

Vad underbart med Gotland, hoppas ni får det toppen!

Channal sa...

Om ni kommer till Fårö för att titta på raukar ska ni åka till Langhammars! Sen får ni INTE missa Norsta Auren, världens vackraste enorma sandstrand på norra Fårö. Innan måste ni köpa vaniljbullar på Systrarna Silvies konditori! Jag ÄLSKAR Gotland Fårö!

Ha det underbart! Kram Anna

Charlie sa ... sa...

Jag kan ingenting om Gotland men är tokig i ön och vill dit!

Härlig svep...prickigt är verkligen fint. Alltid rätt. Svensk sommarnatt, bland det bästa som finns.

Ha en jättefin resa!

Sofia sa...

Hoppas ni får en fin semester på Gotland och att vädret blir bra!

Jenny sa...

Matha har så bra tips, alltid! :)

Ha det underbart på Gotland nu, njuuut! Tyvärr har jag inga tips, för jah har faktiskt inte varit där... Kram!

Annika sa...

Gotland!! YOU lucky GIRL you!!!
Underbara Ö!!!
Jag är galen i Gotland.
Hoppas att ni åker till Fårö!
OCH hoppas att vädret ska stå er bi.
Have FUUUN!!!
Bildbomba sen!!

Anna, Fair and True sa...

Bra idé med muffinsformarna!

Saltistjejen sa...

Härligt svep som Allrid! Har inte hunnit in förrän nu dock efter en galet aktiv helg och så besök från Sverige.
Hoppas ni har det supermysigt nu!
Kramar!

Lina sa...

Härligt svep!!

Om du behöver fler Gotlandstips så kolla in bloggen En mammas dag (Weronica), sök på Gotland och du kommer att hitta hur mycket bra tips som helst:-)

Kram Lina

Mia sa...

Enjoy Gotland!