torsdag, juli 05, 2012

Gotländska gottigheter



Wisby Dessertkonditori gör den här otroligt goda chokladmarmeladen. Tjejen i affären beskrev den som Nutella, fast mycket godare, och att den är mycket godare kan jag skriva under på! Försvinnande god faktiskt. Lämna inte Visby utan en liten burk chokladmarmelad, det är mitt heta tips.


När vi är inne på gottigheter så måste vi ju prata om den här drömmen också, från Visby Glass! Dom kallar den för Mardröm, men med mjukglass, marshmallows, maräng, kola - och chokladsås plus grädde så kan det ju inte bli annat än en dröm! Smask, smask!

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Oj oj oj. Verkligen gottigheter! Omöjligt att motstå kan jag tänka mig ;)

Miss Marie sa...

Lotta - helt omöjligt! :)

Iccan sa...

Kan du sluta skriva om Gotland snart..? Jag får inte in en resa dit denna sommar & jag blir ju bara mer & mer sugen av alla underbara, tilltalande tips! Längre sommar röstar jag för! KRAM

Miss Marie sa...

Iccan - jag kommer inte sluta! ;) Du får väl läska mig med New York sen när du börjar blogga därifrån! ;)

Jenny sa...

Men jösses vad gott!!! Chokladmarmelad, det låter verkligen som något jag skulle gilla alltså... Du är ju så bra på att fota saker så att de ser så jäkla goda ut också! Kram

Miss Marie sa...

Jenny - jag tror inte det finns nån som INTE skulle gilla chokladmarmelad... ;)