söndag, juli 15, 2012

Söndagssvep, 15 juli 2012



God morgon! Har ni sett! Macarons i form av glasstrutar, hur sött?! 


Det här armbandet från Cooee är riktigt läckert!


Eyeliners är heta i höst, om man ska tro ELLE och Vogue UK. Emma Stone är fin i vegamössa (man kanske skulle slå till på en i höst?) och Katie visar klyfta och pratar Tom och Suri. Ja, intervjun gjordes innan hon ansökte om skilsmässa...


Snygg långkjol finns på rea hos Toast.


Lemonad, Hallonad och Päronad, hur gott låter inte det? Från Brämhults.


Holländska Daphne Groeneveld är söt i nya reklamfilmen för Dior Addict, regisserad av svenska Jonas Åkerlund. Och så kan man ju kolla in reklamen för Dior Homme Sport, med Jude Law. Mhmhm!


Jag älskar det här trycket från The Love Shop hos Etsy


Vackra Jools Oliver, med sina lika vackra barn, är med i senaste numret av Red Magazine. Jools har designat en kollektion barnkläder för Mothercare, Little Bird, och de kläderna ser jag fram emot att få se!


Wimbledon-finalen blev som vanligt en regnig sådan! Anna Wintour var snygg i orange kappa och väska från Louis Vuitton!


Harper Beckham har en imponerande garderob! När hon och mamma Victoria åkte från Hong Kong hade hon en klänning med guldcirklar från Stella McCartney. Tjusigt!


Senast jag var hos Cath Kidston i Liverpool så skvallrade dom om att the Duke and Duchess of Cambridge (Kate och William, alltså), också brukar handla på Cath Kidston. Hon shoppade visst lakan och handdukar där innan bröllopet, och så har hon några väskor därifrån. Nu har Cath Kidston rea, så skynda fynda!


Har du någon gång varit gravid, tänkt bli gravid eller bara vill ha en bebis så ska du läsa det här. Har man genomgått en förlossning så kommer man skratta igenkännande, har man inte genomgått en förlossning så... tja, läs ändå. Du bör veta det här. 


Fina saker finns hos Bombay Duck.



Jag skulle inte säga nej till en båttur på Lake Como idag! Hoppas ni har en fin dag!

14 kommentarer:

Desiree sa...

Härligt söndagssvep. Ha en fin fin söndag Marie.
Kram!

Ullis sa...

Brämhults päronad osv. Finns på pressbyrån i Örebro såg jag. Såg goda ut. Härlig söndag på er.

Miss Marie sa...

Desiree - tack detsamma!

Ullis - mmm, de verkar riktigt goda! :)

Jenny sa...

Jag måste få tag på en Red, har alltid varit så fascinerad av familjen Oliver... :)

Ha en underbar söndag, fina Marie!

Miss Marie sa...

Jenny - jag är också fascinerad av dom! Du har väl koll på dom på Instagram?

Charlie sa ... sa...

Skönt svep, bästa början på söndagen Marie!

Miss Marie sa...

Lotta - varsågod! :)

Nina sa...

Härliga bilder. Lemonaden är en favorit här :)

Sofia sa...

Som jag önskar mig en träbåt!

Miss Marie sa...

Nina - lemonad är ju så gott, jag måste prova den nästa gång jag är i Sverige!

Sofia - eller hur! Men jag skulle ha flytväst på mig! ;)

Anna sa...

Jag bloggade om hallonad osv för ett tag sedan och älskar lemonaden sedan innan, nu tycker jag mycket om hallonaden också men päronad var så där. De andra är godare men allra godast är lemonaden.

Miss Marie sa...

Anna - kanske inte så konstigt att lemonad är godast, det är ju den som finns överallt! Men ska iaf prova hallonaden o se om den är nåt! :)

Anna, Fair and True sa...

Läste "vegaNmössa" och undrade vad det var! :) Den där bebisen är ju bara så söt!

Miss Marie sa...

Anna - haha! Lätt hänt! :) visst är bebisen söt!