torsdag, november 22, 2012

Giving Thanks



Idag är det Thanksgiving i USA. Det är en högtid som jag gärna skulle vilja fira! Bara vara med nära och kära och uppmärksamma vad man är tacksam för.

Jag är tacksam för kärleken i mitt liv, Engelsmannen och Alfred och också för resten av familjen, med föräldrar, systrar och kusiner. Jag är tacksam att Alfred står sina kusiner nära fastän vi bor långt ifrån dom. Jag är tacksam för det liv jag lever och för allt jag får uppleva. Jag är tacksam för att jag har den här bloggen och jag är tacksam för alla er som läser det jag skriver och delar med er av egna tankar och funderingar. Tack.

Vad är ni tacksamma för?

Förresten, jag bara älskar de här bilderna! Vi försökte få till ett kort på alla kusiner tidigare i sommar, men det blev så här. Svårt när alla har spring i benen!

8 kommentarer:

meerle sa...

Jag hade också gärna upplevt thanksgiving. Det verkar så mysigt. Och det är viktigt att tänka efter ibland över allt i livet man är tacksam över.
Jag är tacksam för livet jag lever just nu, att jag har många vänner, en studieplats, alla de som finns omkring mig och att ha vågat prova att bo i ett annat land. Och det finns mycket mer!
Och jag tycker bilderna är så härliga! Sommarbarn med spring i benen :)

Channal sa...

Vilket fint inlägg! Denna helg skulle passa mig perfekt. Jag är också tacksam för mina barn o mannen i mitt liv... min stora familj... och alla nära och kära! Sen är jag tacksam för att jag har det så bra!

KRAMAR!! Anna

Desiree sa...

Jag gillar också Thanksgivning. Egentligen borde ju julen vara lite mer åt det hållet istället för att bli så stressig som den kan bli många gånger. Jag tänker på allt jag är tacksam över och inser att jag har så mycket som jag är så otroligt tacksam över både stort och smått. Tacksam över att man har hälsan, att jag fått uppleva så mycket underbart, över att ha min familj, över att ha hittat kärleken i livet, över friheten och alla möjligheter jag har och så mycket mer.
Kram!

Miss Marie sa...

Meerle - ja, visst är det viktigt att tänka efter vad man har i livet, det är ju ändå en hel del man kan vara tacksam över! :)

Anna - det finns mycket att vara tacksam över! :)

Desiree - ja, julen borde ju vara sån! Tycker den julen vi firar brukar vara ganska lugn o fridfull, men tiden innan dess är stressig! :)

Charlie sa ... sa...

Å, Marie! Jag känner precis som du. Tacksam för min barnen, hela min familj, vänner, allt jag får uppleva, alla fina vänner genom bloggen.

Håller med Desiree att det här borde vara mer åt det här hållet!

Kram finaste du!

Miss Marie sa...

Lotta - visst borde det vara så! Fint att ni får fira varandra ordentligt i USA! :)

Anna, Fair and True sa...

Jättefina bilder, bättre än poserade tycker jag.

Och härligt att ni har så nära kontakt med familjen fast de bor i annat land.

Miss Marie sa...

Anna - ja, fast det skulle ju vara kul med ett kort där man ser alla ansikten iaf! ;) Ja, det känns kul att vi har lyckats bibehålla kontakten även när vi bor utomlands, får hoppas att vi kan fortsätta så!