tisdag, augusti 27, 2013

Blåbärs- och marängtårta (aka Blueberry Mash Up)



I helgen hade vi kräftskiva igen, och jag var ansvarig för desserten. Det ser ut som en car crash i blåbärsskogen men smakade himmelskt gott. Maräng, blåbär och mascarpone, mumsigt gott. Receptet hittade jag på Le Parfait och jag ändrade lite genom att göra Söta sakers vaniljkräm av de överblivna äggulorna efter marängen. Mellan marängbottnarna smetade jag på lite vaniljkräm, det blev inte fel!

Ett tips är att använda färska bär, jag använde frysta blåbär och dom avger väääääldigt mycket bärsaft så det rinner överallt, cue väldigt många fläckar överallt, som kan anas på mina fingertoppar...

6 kommentarer:

Storasyster sa...

Den var himmelskt god. En till tack!

Linnéa i Colorado sa...

Tycker fingrarna gjorde fotot så fint!

Anonym sa...

Din car crash ser underbart god ut!

Annika sa...

MUUMS!!!
O my vad jag skulle vilja äta den...
NU!!

Miss Marie sa...

Storasyster - visst var den det! ;)

Linnéa - ja, fingrarna är pricken över i:et! :)

Brysselkakan - den är god! :)

Annika - mmmm! :)

Anonym sa...

Men denna måste provas:)

www.mystyle.blo.gg