fredag, augusti 02, 2013

Några fredagstips



Så här ser det ut bredvid min sida av sängen. Lite smått och gott, böcker jag håller på att läsa, anteckningsblock, en av Alfreds böcker och en giraff! Jag smörjer in fötterna varje kväll nu, är det fler än jag som får supertorra fötter på sommaren? Inte snyggt och inte skönt. Ekologisk kräm är det till och med, det kanske inte spela någon roll på fötterna egentligen, men annars brukar jag försöka köra med ekologiska hudvårdsprodukter. I Tyskland finns det ett stort urval, just den här är Martina Gebhardt, men annars gillar jag Weleda, (deras barnprodukter använder vi till Alfred, samt Töpfer) NeoBio (särskilt deras sminkbortagning) och Lavera. Jag gillar också svenska Estelle & Thild, men de är lite dyra när det finns så många andra märken som gör lika bra produkter.


Och en ros vid min säng har jag inte alltid, men ibland så!


Till er med barn, eller om ni bara gillar att bada ändå, så kan jag rekommendera hamamhanddukar. Om man bortser från att de är snygga  (de finns i en massa snygga färger!) så är de väldigt praktiska. Vävda i bomull, torkar våta barnkroppar lika bra som frotté, torkar snabbare eftersom de är så tunna plus att de tar mycket mindre plats än vanliga handdukar. Det finns inget jag inte gillar med hamam! Jag köpte via Amazon, men där är det inte alltid lätt att ha koll på kvaliteten. I Sverige kan man handla från Lou & Friends eller Fouta de Val, de sistnämnda säljer just nu en fouta där en del av pengarna går till Rädda Barnen, om man samtidigt vill göra en god gärning!

7 kommentarer:

Annika sa...

Du har det trevligt på ditt sängbord.
Mitt är mkt rörigare.
HAHA
Mina fötter är så torra nu också. Smörjer dem med Loccitane. Funkar bra.
Ha en fin helg!!

Miss Marie sa...

Annika - torra fötter är usch! Ha en fin helg du också! :)

Desiree sa...

Gillar de där handdukarna jättemycket. Vi har några stycken sådana. Väldigt praktiska. Tar mindre plats än vanliga handdukar och är mjuka och goa och torkar snabbt i solen men torkar också kroppen bra. Idag bakde jag din goda aprikoskaka. Supersmarrig.

Channal sa...

Jag har blivit så gammal så jag har en handkräm på mitt nattduksbord. Och två pocketböcker, ett glas vatten, en dammig lampa, ett doftljus och kafferingar på bordsytan.

Kram i värmen! Anna

Miss Marie sa...

Desiree - ja, jag måste nog köpa några fler, så bra! :) Kul att du gillade aprikoskakan! :)

Anna - när jag smörjer in fötterna blir det automatiskt handkräm också! :)

Anonym sa...

Och jag har bara böcker bredvid min sida av sängen eftersom Viggo inte kan låta bli att pilla på allt.. En vas med en 'm-ma' ;-) skulle aldrig får vara i fred så lågt ner! De där handdukarna verkar ju jättebra!

Miss Marie sa...

Petchie- Alfred har vuxit ifrån det här med att ta på allt! Skönt! :) Handdukarna är kanon!